מכירים את האנשים האלה שחיים בשגרה מתמשכת, ולא מסוגלים להרים את הראש ולשאול את עצמם: "רגע, לאן אני הולך?". לעומתם, יש גם אנשים מצליחים שיודעים בדיוק מתי ולאן הם רוצים להגיע. מה מבדיל את אלה מאלה? למה יש כאלה שמצליחים מאוד, וכאלה שלא?

הגיע הזמן להרים את הראש: 6 הרגלים לפיתוח ביטחון עצמי עוצמתי

ובכן, חשוב להבין כי הצלחה היא אינה דבר מקרי. למעשה, מחקרים שעסקו בסוגיה גילו שכל אחד יכול להצליח אם יאמץ דפוסי חשיבה והתנהגות מקדמים, ויפעל לפיהם. ובמילים אחרות, אנשים מצליחים יודעים לאן הם רוצים להגיע. הם מציבים לעצמם מטרות ויעדים, והעשייה שלהם ממוקדת בדיוק לדבר שאליו הם מכוונים. את המטרות והיעדים שלהם, הם רואים בדמיון ומרגישים בלב כל הזמן.

הם מלאים בתשוקה לממש את המטרות שלהם, ישנים עם המטרות שלהם בלילה, וקמים איתן בבוקר. המטרות שלהם עומדות לנגד עיניהם כמו חלום שעוד רגע מתממש. הם לומדים לוותר על מחשבות מחלישות, ומצמיחים מחשבות אופטימיות, שמחות ומעצימות.

כדי שתוכלו לחיות את המציאות שאתם רוצים, אתם חייבים לדמיין תמונה ברורה בראש של כל אותם הדברים שאתם רוצים ומשתוקקים להם. ברגע שתהיה לכם תמונה ברורה, תדעו לאן מועדות פניכם – וכך יש סיכוי הרבה יותר גדול שתגיעו לשם. כדי שתגיעו לשם, ולא משנה היכן "שם" נמצא, חשוב שתנסחו את המטרות והיעדים שלכם בצורה ברורה, חיובית וניתנת למדידה.

נסחו תכנית פעולה (צילום: אינג'אימג')
נסחו תכנית פעולה (צילום: אינג'אימג')


אבל איך עושים את זה?
כל תהליך של שינוי מתחיל בקביעת מטרות. באמצעות ארבעת השלבים הבאים תוכלו להביא את המטרות שלכם מעולם החלומות לעולם הפיזי: 

שלב 1 - קובעים מטרה גדולה לטווח ארוך: מטרה לטווח ארוך היא מטרה לטווח של שנה למשל. לדוגמה: בעוד שנה מהיום, ארוץ חצי מרתון במרתון תל אביב. זו צריכה להיות מטרה קונקרטית, ברורה, חיובית ותחומה בלוח זמנים. חשוב שהמטרה תאתגר ותרגש אתכם - משהו כזה שאתם ממש רוצים.

שלב 2 – מפרקים את המטרה הגדולה למטרות קטנות: בשלב הזה מפרקים את המטרה הגדולה, ומחלקים אותה לחלקים קטנים ונוחים. בשלב הזה יש שאלה חשובה שאתם צריכים לשאול את עצמכם: 
א. מה אני צריך לעשות במהלך החודש הקרוב, כדי להתקרב למטרה הגדולה שהצבתי לעצמי? 
ב. אם תהיו ממוקדים רק בחודש הקרוב, אתם מגדילים את הסיכוי שלכם להצליח.
 
שלב 3 – בונים תכנית פעולה: מה שיהפוך מטרות משמעותיות ורלוונטיות משאיפה למטרה הוא תכנית הפעולה. כאן אתם מפרקים את המטרות הקטנות, ויוצרים פעולות קטנטנות עם דד ליין קרוב לזמן הנוכחי.

בשלב הזה תשאלו את עצמכם:
• מה אני צריך לעשות במהלך השבוע הקרוב כדי להשיג את המטרות שהצבתי לעצמי? 
• ומה לעשות כבר מחר?

בתכנית הפעולה חשוב מאוד לשבץ ביומן את כל הפעולות שאתם מתכננים לעשות.

שלב 4 – מתחייבים לעצמכם: חברים, זה החלק החשוב ביותר. כאן אתם מתחייבים לעצמכם לעשות את הפעולות הקטנות. לאט לאט. צעד אחר צעד. אבל להתחיל לעשות בלי לדחות, כי בדרך כלל הבעיה היא לא חוסר ידע, אלא חוסר פעולה. ככל שתתמידו בעשיית הדברים שהתחייבתם לעצמכם, תגלו שאתם מצליחים להגשים את החלומות והשאיפות שלכם.

וולט דיסני אמר: “הדרך להתחיל היא להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות". אני חושבת ששווה להקשיב לו.

מירב דיין היא מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)