הסופרת גילי קאופמן, תושבת גבעתיים, הוציאה לאור את ספרה "בין חברים", שמעודד את הילדים לחשוב על פתרונות יצירתיים לסיטואציות חברתיות לא נעימות. קאופמן (36) נשואה ואם ל־2 (מאיה בת 7 וחצי ועומרי בן 5) היא תושבת גבעתיים, בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני.



"אני יועצת ארגונית בהכשרתי. ב-12 השנים האחרונות אני עובדת במגזר החברתי. בשנתיים וחצי השנים האחרונות אני עובדת במרכז תעסוקה עירוני ששייך למשרד הרווחה ולעיריית תל אביב-יפו. אנחנו עוזרים לאוכלוסיות בעלות חסמים בתעסוקה לחזור לשוק העבודה ולהתקדם. אני עובדת בקשרי קהילה ומדריכה כמה צוותים בעבודה. חלק נכבד מהעבודה היומיומית שלי הוא לשאול שאלות ולקבל תשובות מהצוות בתהליך בחינת האלטרנטיבות השונות. התפקיד שלי הוא לכוון ולייעץ. קיים ממשק ברור בין השפה המקצועית שבה אני משתמשת בעבודתי לבין השאלות הנשאלות בספר".



קאופמן מספרת על ההשראה לכתיבת הספר: "כשמאיה, בתי הבכורה, הייתה בת 3, נתקלתי בבעיה שנבעה מקשריה החברתיים עם בני גילה. לדוגמה, אני זוכרת שהיא התרגשה מאוד כשהזמנו חברה מהגן בפעם הראשונה לשחק איתה בשעות אחר הצוהריים. החברה הגיעה עם אמה ומהר מאוד הן הלכו לשחק בחדר. לא חלפו חמש דקות והחברה יצאה מהחדר בוכה כי מאיה סירבה לתת לה לשחק בעגלה הוורודה".



"נוסף על כך שמתי לב שבמצבים חברתיים ילדים נוטים באופן טבעי לפנות למבוגר האחראי שיפתור את הבעיה, ואם הוא לא נוכח, הם פורצים בבכי או פונים לאלימות. הבנתי שבעזרת שיחות על מצבים חברתיים אני מרחיבה לילדי את דרכי ההתמודדות. כשנולד בני הצעיר עומרי הרחבתי את הסיפורים לחבורת ילדים שמתמודדת עם סיטואציות וקונפליקטים חברתיים שונים. הבנתי שהסיפורים שלי יכולים לעזור להורים נוספים, והעיקר - לילדים עצמם".