סוף טוב: נדב גואטה, צעיר בן 24 תושב אשקלון, הובהל ביום שבת ליחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים "קפלן" עם התקף לב קשה ומסכן חיים לאחר שסבל מכאבים בחזה וביד. צוות הקרדיולוגים, בניהולו של פרופ' קובי ג'ורג', ביצעו צנתור דחוף ובמהלכו הם שאבו קריש דם בסיוע מכשיר מיוחד שנועד למקרים אלו. גואטה סיפר כי ישב ביום שבת עם חברתו לה הוא מאורס כמה חודשים ולפתע הרגיש כאבי תופת בחזה עם הקרנה של הכאב ליד וקוצר נשימה.



"בכיתי וזעקתי מכאבים ואז הגעתי לחדר מיון בבית החולים קפלן", הוא תיאר. "הצוות הרפואי מיד זיהה שמדובר באירוע לבבי בשל ערכים לא תקינים והכניס אותי לחדר הצנתורים לצנתור דחוף כדי להציל את חיי", אמר והוסיף: "אני מרגיש יותר טוב לאחר הצנתור והכאבים הפסיקו. אני מקווה לחזור לשגרה כמה שיותר מהר, וגם לפעילות גופנית מסודרת".



צוות יחידת הצינתורים של בית החולים "קפלן". צילום: ללא קרדיט



פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים קפלן, אמר כי גואטה הגיע עם כאבים עזים במצב קשה לבבית לחדר המיון. "הכנסנו אותו מידית לחדר צנתור בשל גילו הצעיר והערכה כללית של מצבו לצנתור דחוף. מצאנו עורק גדול חסום באופן מלא ע"י קריש דם ענק שנוצר על גבי כלי הדם שהשפיע מאוד על תפקוד הלב. לאחר מכן ביצע הצוות הרפואי בחדר הצנתורים תהליך שאיבת קריש הדם החוצה בסיוע מכשיר מיוחד שיוצר ואקום. תוך יומיים חזר הלב לתפקוד תקין וכל הנזק שהיה ללב שוחזר", הוא סיפר. "נדיר מאוד בגיל צעיר כמו של נדב שיש היצרות עורקים עם קריש דם. מדובר בהתקף לב קלאסי שיכול היה להסתיים אחרת, ואנו שמחים שנדב יוצא למשפחתו להמשך חיי שגרה בריאים לחלוטין".



ומה צפוי לזוג הצעיר? גואטה תיאר את התמיכה לה זכה מבת זוגו ליעד: "היא לקחה אותי לבית החולים ומאז לאורך כל האשפוז היא לא זזה ממני לרגע. היא ישנה מחוץ למחלקה בלילה ועזרה בכל רגע נתון. האהבה מנצחת. אנחנו מאורסים ואתאושש מהחוויה שעברתי ובעזרת השם נתחתן בקרוב. תודה לצוות המלאכים בלבן בקפלן שבזכותם נזכה להתחתן ולהקים משפחה".



פרופ' קובי ג'ורג', מפרט חמישה סימנים שעלולים לאותת על התקף לב בכל גיל:


1. לחץ בחזה מלווה בהזעה קרה


2. הקרנת הכאב ליד שמאל


3. בחילות והקאות וצרבות משמעותיות


4. כאב חזק שמופיע בשתי הלסתות


5. קוצר נשימה פתאומי