"דיווח ראשון על אישה שהדביקה גבר בנגיף הזיקה דרך יחסי מין לא מוגנים", כך מסר ארגון ה-"CDC" האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן ביום שישי האחרון. כל מקרי ההדבקה בווירוס הזיקה שדווחו עד כה היו של גברים שהדביקו נשים ביחסי מין לא מוגנים. עד כה, האזהרה היחידה שפרסם ארגון ה-"CDC" וכך גם משרד הבריאות הישראלי, הייתה שנשים בהריון ישתמשו בקונדומים בעת מגע מיני עם גברים שביקרו באזורים הנגועים בנגיף הזיקה. כתוצאה ממקרה ההדבקה הנוכחי, ההמלצה העולמית החדשה היא להשתמש בקונדום בעת מגע מיני, גם כאשר האישה היא זו ששהתה באזור הנגוע בנגיף הזיקה. 



ההדבקה האחרונה דווחה על-ידי מחלקת הבריאות של העיר ניו-יורק. לפי הדיווח, צעירה בשנות ה-20 לחייה הדביקה את בן זוגה במחלה בעקבות יחסי מין וואגינליים חד פעמיים ללא קונדום, ביום בו שבה לניו-יורק מנסיעה לאזורים הנגועים בזיקה. כבר בשדה התעופה של ניו-יורק חשה האישה כאבי ראש והתכווצויות באזור האגן. למחרת היא פיתחה חום, עייפות, פריחה, כאבי גב, התנפחויות קשות וכן רגעים של חוסר תחושה ועקצוצים בגפיים.



למחרת חזרתה לניו-יורק, קיבלה האישה את המחזור החודשי במה שהיא תיארה כדימום כבד משמעותית מהרגיל. היא פנתה לעזרה רפואית ושם נלקחו ממנה בדיקות דם ושתן. בשתי הבדיקות הללו התגלה נגיף הזיקה. שבוע לאחר מכן, בן זוגה של האישה, גם הוא בשנות ה-20 לחייו, פיתח חום, פריחה וכאבי פרקים. גם הוא ניגש לבדיקה רפואית ואצלו התגלה הנגיף רק בבדיקות השתן ולא בבדיקות הדם. מאחר שהאיש לא שהה באזורים הנגועים בנגיף הזיקה ומאחר שהוא אישר שקיים יחסי מין לא מוגנים עם האישה, שלא נעקץ על ידי יתוש בסמוך להופעת הסימפטומים ולא קיים יחסי מין עם אישה אחרת - הוסק שההדבקה של הגבר נגרמה על ידי האישה בעת קיום היחסים.