על פי האמרה הנושנה, יופי הוא בעיני המתבונן, אבל אם אפשר לשפר אותו בדרכים מוכחות אז למה לא בעצם. במהלך השנים חוקרים מצאו הרבה דברים שגורמים לאנשים להראות יותר אטרקטיביים, והם יחסית פשוטים לעשיה. קיבצנו עבורכם תשע שיטות מוכחות, שיעזרו לכם למצוא את הצד השני שלכם בהקדם.

1. תקיפו עצמכם בחברים

כיצורים חברתיים, אנו זקוקים לחברה וזה גורם לנו להיות מאושרים יותר. לא רק זאת, מחקר מ-2014 מצא שזה גם יכול לעזור לנו להשיג דייט. על פי המחקר הזה, אנשים נתפסו כמושכים יותר כשהיו בקבוצה. בקצרה, ההיגיון מאחורי זה הוא כזה - המוח שלנו מקבץ יחד את כל המרכיבים של האנשים בקבוצה, והופך כל אחד מהם לבעלי מראה ממוצע. כידוע, מחקרים מפתיעים בעבר כבר הראו שמראה ממוצע נחשב לאטרקטיבי מאוד, אז התוצאה היא חיובית.

תקיפו עצמכם באנשים ותראו יותר מושכים. צילום: אינגאימג
תקיפו עצמכם באנשים ותראו יותר מושכים. צילום: אינגאימג

2. וותרו על הסמול טוק

ב-2015 צף מחדש ברשת מחקר משנות סוף התשעים, שהתבסס על 36 שאלות שחוקרים נשבעו שיגרמו לכם להתאהב בכל אחד. המפתח לשאלות הללו הוא יצירת קירבה על ידי חשיפה הדרגתית של מידע אישי יותר ויותר. כך שלא משנה מה תעשו אל תדברו על נושאי חולין כמו מזג האוויר. ככל שגובר עומק השאלות ששואלים ועונים עליהם, נמצא במחקר, כך יש סיכוי גבוה יותר ששני אנשים יתאהבו.

3.תחייכו

מעבר לכך שחיוך נמצא כמשפר אוטומטית של מצב הרוח שלנו, מחקר מ-2013 מצא גם שחיוך גורם לנו להיות יותר אטרקטיביים. במחקר, הראו לקבוצת אנשים שתי סדרות פרצופים, כשהשוני היחיד ביניהן היה שבסדרה אחת האנשים חיוכו ובאחרת לא. כשנתבקשו לבחור את מי הם מעדיפים, התשובה שלהם הייתה תמיד את אלו שחייכו. למעשה, פרצופים פחות יפים אבל שמחים ומחייכים נשפטו כיותר אטרקטיביים מאשר אלו שבאמת היו יותר יפים אבל לא חייכו. זה היה נכון גם עבור גברים וגם עבור נשים.


4. תאכלו גזר

מדובר בבשורה טובה למכורים לגזר, מסתבר שלא רק שהוא בריא ומאוד טעים, הוא גם משווה לנו מראה בריא יותר. במחקר מ-2011, התבקשו משתתפים לדרג את מידת האטרקטיביות והבריאות של 51 גברים ונשים לבנים. מהתשובות שלהם נמצא שאנשים בעלי גוון צהבהב יותר גרם להם להיראות יותר מושכים ובריאים. אותו גוון מלבב מקורו בפיגמנט האחראי לזה בגזר, הקרוטנואיד, שהגוון שלו בטבע נע בין אדום לצהוב.

5. נשים: אדום זה הצבע שלכם

מדובר במשהו שנחשב לקלישאה אבל מסתבר שהוא עובד טוב מתמיד. במחקר נמצא שגברים נטו יותר להימשך לנשים ששמו אודם אדום, יותר למשל מגוונים אחרים כמו ורוד. יתכן שזה נובע מזה שאדום נמצא כמייצג חושניות, סקס אפילו ועוצמה

6. גברים: גדלו זקן

בימינו, זקנים הם מאוד אופנתיים, ובעיקר חביבים על היפסטרים. אבל מעבר להצהרה אופנתית, זה גם משדר שלא במכוון מסרים שקוסמים לנשים. על פי מחקרים שנערכו בנושא, נשים אוהבות גברים מזוקנים אם הן מחפשות קשר רציני. בנוסף, מחקרים אחרים מצאו שזקן אטרקטיבי ומושך גם נשים שמחפשות קשר לא מחייב. בקיצור, כך או כך הרווחתם. כנראה. 
 
נשים אוהבות אתכם לא מגולחים. צילום: אינגאימג
נשים אוהבות אתכם לא מגולחים. צילום: אינגאימג

7. נשים: קמרו את הגב

דוגמניות כבר יודעות זאת מזמן ולא לשווא הן מתבקשות לעמוד או לשבת תוך שהן מקמרות (מעגלות) את גבן. כנראה בגלל זה גם עקבים עושים את זה לגברים, כי סוג הנעלה זה מאלץ את האישה בלית ברירה לעגל מעט את גבה כדי לשרוד את הזוועה. כמובן שלא כדאי להגזים ולא לעשות זאת לעיתים קרובות כי זה לחלוטין לא בריא. אולי פעם ביובל או פעם בחיים. 

8. הנהנו הרבה

אנשים אוהבים שמסכימים איתם, או לפחות כשנוצר רושם כזה, למשל על ידי הנהון. לא רק זאת, זה גם גורם לכם להראות מושכים יותר ויש לכך אסמכתה מחקרית נרחבת. מחקר מ-2017 מיפן למשל מצא שהנהון גורם לאנשים לחבב אתכם, כיוון שהוא גורם לכם להראות יותר פתוחים ונגישים. ככלל, המצב שלכם משתפר ב30%-40% אם אתם מהנהנים, שזו כבר הדרך הנכונה להשיג דייט. כמובן אל תגזימו עם ההנהון, שלא יחשבו שאתם סובלים מעווית או סתם משוגעים.