אומרים שהעולם שייך לצעירים, ובהחלט נראה שחלק מהם מצליחים לכבוש כל תחום שרק ירצו - יש להם קריירות משגשגות, רשת קשרים ענפה והם מרוויחים סכומים מעוררי קנאה. אבל אף אחד לא מושלם, ויש תחום אחד לפחות שהם נכשלים בו בענק - היגיינת הפה. לפחות זה מה שנמצא בסקר של חברת Hello Products, לפיו שליש מ"דור המילניום" (בני 18-34) מצחצחים שיניים רק פעם אחת ביום, וזה לא החלק הכי גרוע בממצאים. למעשה, בממוצע, המשתתפים יכולים להעביר יומיים או יותר מבלי לצחצח שיניים כלל. זאת למרות שמומלץ לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום.



אם לא די בכך, עולה גם שמעל מחצית מהמשתתפים (62 %) פוחדים ללכת לרופא השיניים וימנעו מכך עד כמה שניתן. "בעוד רובינו יודעים שטיפול שיניים מקצועי הוא חשוב עבור הבריאות שלנו, לבקר אצל רופא השיניים עדיין יכולה להיות חוויה מורטת עצבים עבור חלק מהאנשים", הסביר קרייג דוביצקי, מייסד החברה.



אבל רוב מי שפוחד נמצא בקבוצת גיל זו, ולדעת המומחים אנשים בקבוצה זו פוחדים מרופא השיניים יותר מכל קבוצה אחרת. רבים מהם אף הודו שהיו מעדיפים להתמודד עם פחדים אחרים כמו דיבור בפני קהל, מאשר לשבת בכיסא רופא השיניים. כמו כן, 33% טענו שיעדיפו להתנזר מסקס לחודש מללכת לרופא שיניים.



הבעיה היא שלבריאות שיניים לקויה יש השפעות לא רק על בריאות הפה אלא על הבריאות שלנו בכלל. "מחקרים מצאו שיש קשר בין בריאות הפה לבין הבריאות הכללית שלנו", הסביר ד"ר לורנס פונג, מייסד "סיליקון ביץ דנטל". כדי להימנע מלשבת בכיסא האימים אנשים ישתמשו בכל תירוץ שהוא, כשהנפוצים ביותר הם: אין לי זמן לקחת חופש מהעבודה, הביטוח לא מכסה את זה, זה יקר מידי, יש לי דברים יותר חשובים לעשות ו-לא כואב לי - אז אין סיבה ללכת.