אם לפעמים נדמה לנו שביחס לרוב המדינות בעולם מספר החגים בישראל לא מבוטל, כנראה רובכם תתפלאו לשמוע שזה כלום ביחס למספר מצומצם של מדינות בעולם. הדבר הזה קריטי פי כמה כאשר אנחנו מתכננים חופשה, ונרצה להימנע ממצב בו נתקע ללא אפשרות להתנייד או לרכוש מוצרים למשך מספר ימים. כדי להבין היכן כל ימי החופשה הללו מתרכזים, ריכזנו כאן את המדינות עם הכי הרבה ימי חג בשנה.

רכבות, קרחונים ושוקולד: כל מה שאתם חייבים לדעת על המדינה היפה בעולם
מרחבים עצומים ושפע אטרקציות: הפארקים הלאומיים הכי מטורפים שתראו

נפאל
המדינה ההררית בלב אסיה שוכנת בין הרי ההימלאיה האדירים, והיא נחשבת כמדינה שחוגגת את המורשת התרבותית המגוונת שלה לעיתים קרובות במיוחד. מהחגיגות של חג הדאשיאן ועד לחגיגות הרוחניות של בודהה, נפאל מציעה שילוב מגוון של מסורות וטקסים עם לא פחות מ-35 ימי חג בשנה.

קמבודיה
עם מורשת ארוכת שנים ולוח שנה מגוון, קמבודיה היא מדינה "חגיגית" במיוחד עם 28 ימי חג בשנה. אירועי ראש השנה אשר חלים בחודש אפריל מסמנים את החג המשמעותי ביותר במדינה עם מצעדים וטקסים מסורתיים. חג בולט נוסף הוא פכום בן שחל בסתיו, וזו תקופה המוקדשת לדורות הקדומים שנפטרו, ובמהלכה נוהגים המקומיים להציע מנחות ולחלוק כבוד לזכרם.

סרי לנקה 
ביחס לגודלה של המדינה הקטנטנה אין ספק שמספר ימי החג כאן לא פרופורציונליים, עם 25 ימים בשנה. המדינה מתהדרת במורשת תרבותית עשירה ובמגוון חגים כמו חגיגות השנה החדשה או חגיגות היום הקדוש הלאומי בפברואר.
     
מיאנמר
המדינה שידועה גם בשם בורמה, מפורסמת בעיקר במורשת התרבותית הייחודית שלה. החגים העיקריים במיאנמר כוללים את חג הת'ינג'יאן, ראש השנה הבורמזי וחג לציון סוף התענית הבודהיסטית. במיאנמר יש במצטבר שלושה שבועות בשנה של ימי חג.

הודו
כמובן אי אפשר להכין את הרשימה הזאת בלי לציין את אחת המדינות עם אחת מהתרבויות המיוחדת בעולם. הודו ידועה באסיה גם בזכות הפסטיבלים והחגים המרובים כגון חג הדיוואלי שחל בסתיו, או פסטיבל הצבעים הולי שחל במרץ. גם כאן יש 21 ימי חג בשנה.

פסטיבל הצבעים הולי, הודו (צילום: אינגאימג')
פסטיבל הצבעים הולי, הודו (צילום: אינגאימג')

קזחסטן
המדינה שבמרכז אסיה היא למעשה פנינה נסתרת שמפתיעה רבים מהמבקרים עם היסטוריה עשירה ונופים מהממים. המדינה קיבלה בעבר עמים רבים מהאזור והיא ידועה במורשת הרב תרבותית שלה עם לא פחות מ-21 ימי חג בשנה.

קולומביה
המדינה הדרום אמריקאית אימצה בעבר מסורות רבות משכנותיה וכיום מתבססת בעיקר על החגים הקתולים. לוח השנה במדינה מלא בחגים כמו חג הפסחא, קורפוס כריסטי, יום העצמאות שחל בסוף יולי ויום הקרב על מחוז בויאקה שחל רק שבועיים לאחר מכן. כל אלו יחד מביאים לקולומביה 18 ימי חג.

הפיליפינים
לארכיפלג האיים המטורף יש מספר לא מבוטל של חגים, שכן אם היינו מסתכלים בלוח השנה שלהם זה היה נראה כאילו הפיליפינים ניצלו כל הזדמנות כדי לחגוג את המסורות והמנהגים שלהם. אוכלוסיית המדינה המגוונת מאפשרת לערוך חגיגות דתיות ולאומיות שונות ומציינת גם כן 18 ימי חג בשנה.

סין
אחרונה חביבה ברשימה זו המדינה עם אחת מהתרבויות העשירות והמפורסמות בעולם. סין מושפעת רבות ממסורות עתיקות בנות אלפי שנים ומתהדרת בלוח שנה מלא בחגים תרבותיים והיסטוריים. פסטיבל האביב, הידוע גם כראש השנה הסיני חל בין ה-21 בינואר ל-20 בפברואר והוא ללא ספק החג הכי חשוב בשנה. בנוסף ישנו פסטיבל סירות הדרקון שחל בתחילת יוני ופסטיבל אמצע הסתיו והיום הקדוש הלאומי ב-1 באוקטובר. כל החגים יחדיו מגיעים ל-17 ימי חג בשנה.