טיסה עלולה להיות מעט מלחיצה, אך לפעמים מה שיותר מלחיץ זה דווקא השדה בו ננחת. מסתבר כי יש מספר נמלי תעופה בעולם שהם מאתגרים במיוחד לנחיתה, עד כדי כך שרק טייסים מנוסים או שעברו הכשרה מיוחדת יוכלו לטוס לשם. אם כל זה רק הלחיץ אתכם יותר, ריכזנו כאן את עשרת שדות התעופה המסוכנים בעולם, כך שתדעו להיזהר בטרם תגיעו למקום.
שדה התעופה הזה הממוקם באמצע האלפים הצרפתיים, משמש לגישה לאתר הסקי קורשבל. הוא ממוקם בגובה 2,000 מטר מעל פני הים, והמסלול שלו בגודל 537 מטרים בלבד עם שיפוע של 18.7%. בנוסף לנמל התעופה אין תאורה, מה שמקשה במידה ניכרת על הנחיתה בימים ערפיליים, גשומים או מושלגים. טייסים זקוקים לאישור הכשרה מיוחד כדי לבצע טיסות מ/אל השדה. אם זה לא מספיק הוא גם בנוי בין ההרים המושלגים, מה שגורם לבעיה עבור המטוסים המנסים להתקרב ולנחות.
לשדה התעופה העמוס הזה יש תכונה מוזרה שבו המטוסים עוברים רק 25 מטר מעל החוף כדי לנחות. למעשה, המטוס עובר כל כך קרוב לקרקע עד שהממשל המקומי הזהיר תיירים להישאר במרחק בטוח במהלך ההמראה והנחיתה במקום. במהלך שנות פעילותו, היה בנמל התעופה הזה ארבע תאונות קטלניות.
הבעיה העיקרית של שדה התעופה באיי המלדיביים הוא המיקום שלו ביחס לאי. המסלול למעשה גם יחסית קצר וגם תופס את כל אורכו של האי עליו הוא ממוקם. כל פעולה שגויה של הטייס תוביל את המטוס למים.
יש המתארים את נמל התעופה על שם השחקן המוכר כריסטיאנו רונאלדו כפלא הנדסי. עבור אחרים, זו סכנה. האי מדיירה כל כך קטן שהיה צריך להרחיב את המסלול של שדה התעופה שלו מעל הים. לצורך הרחבה זו נבנו 180 עמודים המחזיקים את המסילה מעל המים. הרוחות החזקות באי, כמו גם המסלול הקצר, הופכים את התמרונים שמבצעים הטייסים למורכבים מאוד. למעשה, כל מי שממריא או נוחת באי מדיירה חייב לקבל הכשרה מיוחדת.
שדה התעופה הזה ידוע כמסוכן מאוד מכיוון שיש לו את המסלול הקצר ביותר בעולם באורך של 400 מטר בלבד. בנוסף לעובדה שאורכו מקשה מאוד על ההמראה והנחיתה, שדה התעופה ממוקם על שפת צוק.
נמל התעופה הבינלאומי של בהוטן כל כך מסוכן שיש פחות מ-24 טייסים שהוכשרו ומורשים להשתמש בו. שדה התעופה הזה פועל רק מהזריחה ועד השקיעה, והסכנה העיקרית שלו היא שהוא מוקף בהרי ההימלאיה. בנוסף, בגלל תנאי מזג האוויר באזור, המסלול (שהוא קצר מאוד), נראה לטייסים רק רגעים ספורים לפני שהם נוחתים על הקרקע. לפני הנחיתה, הטייסים צריכים גם להיזהר מעמודי השירות והבתים המקיפים את אזור הנחיתה.
שדה התעופה הקטן הזה נחשב די פופולרי מכיוון שהוא ממוקם היכן שרוב האנשים מתחילים את עלייתם לעלייה לאוורסט. לעתים קרובות מאוד, ערפל, רוחות וראות לקויה מעכבים טיסות או אפילו גורמים לשדה התעופה להיסגר במשך היום. אחד הסיכונים העיקריים שמציב שדה תעופה זה שהוא מוקף בהרים, והגובה בו נמצא שדה התעופה כל כך גבוה עד שמנועי מטוסים מתקשים לעיתים להשיג את החמצן הדרוש להם בזמן האצת ההמראה.
הפעולות שבוצעו בשדה התעופה הזה נראות כמו משהו מתוך סרט פעולה, שכן המסלול הראשי חוצה פסי רכבת. המשמעות היא שכל ההמראות והנחיתות חייבות להיות מתואמות בקפידה עם לוחות הזמנים של הרכבות.
בנמל התעופה הזה יש את אחד מהנופים המרשימים ביותר בעולם, אך הוא גם אחד המסוכנים ביותר. גובהו 2,700 מטר מעל פני הים, מה שהופך אותו לנמל התעופה הגבוה ביותר בארצות הברית. כמו כן, הוא מוקף בהרים והדבר הבולט ביותר בשדה זה בשני קצותיו יש תהום.
השדה הזה מחזיק קודם כל בתואר שדה התעופה הצפוני ביותר בעולם. משכך, הסכנה העיקרית בו זה תנאי מזג אוויר קיצוניים. שכבות עבות של קרח ושלג מאתגרות רוב השנה את הטייסים, שכן הן עלולות להקשות על איתור המסלול ועצירה בטוחה בעת הנחיתה. כמו כן, ההרים שמסביב למקום מהווים אתגר נוסף ואפילו טיסה מסוימת כבר התרסקה בהם בעבר.