הסלמה מדאיגה נרשמה בסוף השבוע בהיקף הירי של חיזבאללה לכיוון היישובים שעל הגבול הצפוני. דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה, שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל ויוסי יהושוע ברדיו 103fm והתייחס להמשך הלחימה.

התגובה של חיזבאללה לחיסול אל עארורי: מטח חריג ליישובי הצפון | סיכום השבת
בצל ההסלמה בצפון והקרבות בדרום: רכבת אווירית מארה״ב מגיעה לישראל

"מה באמת קרה? לא קורה כלום. שלושה חודשים וממשיכים, לשמחתי שמעתי ביום שישי שנסראללה אמר שאנחנו נשאר ככה עד סוף המלחמה בדרום. זה הדבר היחיד שאני יודע להגיד לכם שיש לנו מידע לגבי מה שקורה פה. יש לנו ראש ממשלה, להגיד 'שלום, נכנסתי לאירוע. לגבי הצפון 1,2,3'. אופק. תגידו לנו מה קורה. 90 אחוזים מהדברים הסתיימו, איפה חיל האוויר בשבועיים שלושה האחרונים? אני רוצה הסכם, איך הוא יקרה? מה אתה חושב שנסראללה זה חסיד אומות עולם? אתם יודעים איך זה יקרה? מה זה מלחמה כוללת? אנחנו רוצים שיהיה לנו שקט. הוא לא יסכים להסכם בטוב. 

על השאלה האם המלחמה יכולה להסתיים ללא הסכם, השיב: "אתם באמת חושבים שזה יקרה? לא יקרה. זה יקרה בלי מלחמה? מאמין שנסראללה ואיראן יסכימו ללכת אחורה בלי מלחמה? בלי משהו? אם אני כל שבוע חוטף טילי נ"ט גם מארבעה ק"מ זה אומר שעדיין לא הרחקנו אותם. אנחנו רואים גם איתורים שלהם, ולא יורים. אנחנו בהגנה, בדרום תוקפים ופה הגנה. אבל יש גבול. אני לא רוצה מפקדות בעומק, אל תחסל את נסראללה וחיזבאללה, תן לי קו של 6 ק"מ נגד הטילים הארורים הללו שפוגעים לנו בבתים. כל שבוע פוגעים לנו בבתים, זה לא הגיוני".

"אני יכול להגיד לך שאני יודע שהם באים במנהרות, אין רכבים במקומות שהם משגרים. זה לא רכב שמגיע עם משגרים. אנחנו רואים אותם, יש לי אמצעים, ואנחנו רואים את היציאות, זה עצוב. אם אתה בא לפה אני אראה לך, אתה רואה את היציאה ובום פוגע בבית והלך הבית. אנחנו חסרי אונים. אני מבקש ממדינת ישראל להגיד לצה"ל 'תסירו את איום ירי הנ"ט מעל יישובי הצפון', זה בשלב הזה. אחר כך אני אומר תעשו את ההסדרה. הגעתי עד שר הביטחון עם הדרישה הזו. איפה המשוואה פה? מישהו פה התבלבל. זה עצוב. זה לא עניין של הצבא, בסוף אומרים לצבא 'הגן בגזרתך'. 

על השאלה האם החלטה של דרג מדיני מטרתה לא לפגוע, השיב: "אני לא יודע להגיד לך, אנחנו שמים את האיתורים, נותנים את המטרות, וזה לא תפקידה של המועצה המקומית, אבל אנחנו עושים את זה כי אנחנו רואים אותם. יש פה מפקדים עם סכין בין השיניים, מתים לרוץ קדימה ומישהו חוסם אותם. לא יודע מי, לא יודע באיזה דרג. אני לא יודע, לא נכנס לדברים האלו. הם גם לא אומרים כי הם חלק מהמערכת. אנחנו רואים את זה ועוצרים את האנשים. בסוף זה לא הגיוני, אנחנו המדינה הכי חזקה במזרח התיכון ואנחנו חוטפים. 

"אותי פחות מעניין המפקדות בעומק, מעניין אותי הטילים שאני רואה שעפים לי על הבתים. זה פשוט לא אמיתי. אנחנו מדינה חזקה, איך כל הזמן הכנתם אותנו לרב זירתי, איפה הרב זירתי? כולה ארגון טרור אחד חמאס אנחנו לא מצליחים. זה לא הגיוני, צה"ל יודע לפעול בעוד גזרות, יש מישהו שכנראה זה מתאים לו למשוך את הזמן. 

בסיום דבריו אמר: "אין לי קהילה במטולה. הם שוכרים בתים בכל מיני מקומות. אין מי שיחזור. מה רוצים לעשות? רצועה צבאית? לוותר על החקלאות? התיירות? זה מה שעושה המדינה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm