מלחמת חרבות ברזל: מאז פרוץ המלחמה סיכלה המשטרה מספר הפגנות נגד המלחמה, בעיקר ביישובים ערבים, בטענה כי לא תוכל לשמור על המפגינים מפני אלימות של מפגיני נגד. אמש (רביעי) החליטה המשטרה לאפשר הפגנה נגד המלחמה – בעקבות עתירה לבג"ץ.

בוגי יעלון: "נתניהו מקריב את החטופים כדי להישאר בשלטון"
כולל נורמליזציה עם סעודיה ובלי מדינה פלסטינית: היוזמה הערבית להפסקת המלחמה

האגודה לזכויות האזרח הגישה עתירה נגד המשטרה לבג"ץ, ובמהלך הדיון התרעמו השופטים על מפקד המחוז, ואמרו כי במידה וישנם איומים באלימות על המשטרה לטפל בכך ולא להגביל את חופש ההפגנה. השופטת דפנה ברק ארז אמרה כי "אי אפשר לקבל שהפגנה היא לוקסוס של תל אביב".

לקראת תום הדיון, לאחר שהיה ברור כי השופטים צפויים להכריע כי יש לאפשר את קיום ההפגנה, הודיעה המשטרה כי היא חוזרת מסירובה לקיים את ההפגנה בחיפה וכי היא תוגבל ל-700 איש. על פי הודעת המשטרה לבג"ץ, ההפגנה תתקיים במהלך השבת בכיכר פריז שבחיפה, בין השעות אחת וחצי עד שלוש וחצי, כיכר פריז, כשמספר המפגינים מוגבל לשבע מאות. במידה ויתרחש אירוע ביטחוני, המשטרה תוכל לשקול מחדש את אישור ההפגנה.

עו"ד אן סוצ'יו וטל חסין מהאגודה לזכויות האזרח וסיון תהל, רכזת השטח וחופש המחאה באגודה מסרו: "לנגד עינינו משטרת ישראל הופכת להיות זרוע פוליטית של בן גביר לדיכוי ולרדיפת מפגינים שאינם מקבלים את תפיסת עולמו הגזענית. רק אתמול ראינו כיצד התנכלה המשטרה באלימות לכ-20 מפגיני שמאל שביקשו לקיים משמרת מחאה, אשר אינה דורשת רישיון, נגד המלחמה ברחוב קפלן בתל אביב. 

"חבל ששוב רק התערבות של בית המשפט גורמת למשטרה להתעשת ולהיזכר שהיא לא זרוע פוליטית של בן גביר. הזכות לביטוי ומחאה אינה נחלתם של מי שמחזיקים בהשקפת עולם מסוימת, של צד אחד במפה הפוליטית או של לאום מסוים. טוב עשו השופטים שהבהירו שאסור להיכנע לאיומים של אלו שמנסים לסכל הפגנות, ושזו לא סיבה למנוע את זכות ההפגנה".