שלמה אלפסה גורן, הוא הגיס של אבנר ומיה גורן חברי קיבוץ ניר-עוז. מיה יצאה בבוקר מוקדם לסדר את גן הילדים ושם תקפו אותה המחבלים, גופתה עדיין חטופה ונמצאת ברצועת עזה. אבנר נורה בממ"ד ב-7 באוקטובר ואחרי כשבוע גופתו נמצאה בשדות ניר-עוז. שלמה נשוי לסמדר, אחותו של אבנר. שלמה וסמדר גם הם גרו בניר-עוז כעשר שנים, אך עזבו את הקיבוץ בסוף שנות התשעים. 

"תינוקות של החיים": הפרויקט המרגש לזכר הגננת המיתולוגית של ניר עוז שגופתה חטופה בעזה

אבנר גיסו נולד בקיבוץ, הכיר את מיה, הם נישאו והמשיכו לגור בקיבוץ. נולדו להם ארבעה ילדים, שכיום הם בגילאים שבין 19-25. ארבעת האחיינים היתומים נמצאים בימים האלה תחת חסותם של הדוד שלמה והדודה סמדר, שלהם שלושה ילדים משלהם. "המשפחה שלנו מפורקת" הוא אומר. 

ב-7 לאוקטובר הם היו במלטה, אמורים היו לצאת לעוד יום של טיול. למעשה אילולא היו שם, הוא אומר שהיו אמורים להיות בקיבוץ בחג... היום המשיך בניסיונות למצוא טיסה חזרה לארץ, זה עלה  10000 שח ודרך הטרמינל של איסטנבול היגעו לארץ ב- 8/10. התעניינו, איזה מחשבות רצו לו בראש במהלך אותו היום? שלמה אומר: "טיסה, טיסה טיסה" – "העיקר להגיע!!!" וגם "מקווה שמיה אבנר והילדים ישרדו".

שלמה מרגיש שהוא השתנה, "פחות סבלנות, במיוחד למוסדות הממשל. לא סובל סחבת , לא סובל הזנחות והפקרות, במיוחד מה שאמור להגיע לנו. גם לפני השביעי לאוקטובר הייתה הזנחה" הוא אומר ומפרט: "טיפול בהורי הקשישים ניצולי שואה, זכויות קופת חולים, בירוקרטיה אין סופית ..." עכשיו יש לו אפס סובלנות, "מה שמגיע, שיגיע ועכשיו". מחלישה אותו למשל האטימות של ביטוח לאומי (או כל גורם אחר), "אשר מתעלם תחת הטענה, שאנחנו משפחה ללא קשר ישיר לחטוף".

מיה גורן ז''ל וכפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)
מיה גורן ז''ל וכפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)
מיה גורן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
מיה גורן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ביום-יום הוא ממוקד בחטופים, יש לו אפס סובלנות לגרירת רגליים של המוסדות. שאלנו אותו, מה הוא מרגיש שעוזר לו בימים האלה? שלמה השיב: "הקבוצה של מטה המשפחות (המטה והמשפחות), מנהלת החטופים הממשלתית, קצינת הנפגעים", גם לשתף את הסיפור עוזר לו, איתנו ועם אחרים.

מודעות לדעתו תתרום להחזרת החטופים, לדידו " אין ניצחון ללא החזרת כל החטופים". הוא מבהיר: "כולל גולדין". לטענתו, לחטופים "אין זמן", והוא קורא לאמירה ש"שחייבים לנצח את חמאס ורק אז תהיה עסקה" – "הצגה", שלדעתו פוגעת בהחזרת החטופים. המחיר שלדעתו לא נכון שהמדינה תשלם בתמורה להחזרת חטופים, הוא רק "מחיר שהצבא אומר בפרוש שהוא לא יודע להתמודד אתו בעתיד".

שלמה מאמין, שכדי להחזיר את הביטחון ליישובי הדרום שנפגעו נדרש להחזיר את החטופים. הוא גם חושב שזה מה שיצליח להשיבם לביתם. לחמאס הוא אומר: "זונות... הצליח לכם. הרסתם אותנו, הרסתם את עזה". לחיילי צה"ל שלוחמים בעזה הוא מוסר: "המון תודה – תשמרו על עצמכם".

תקיפה בינת ג'בייל בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)