לאחר שההסכם בין המדינות כבר נחתם, מנסה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להימנע ממבוכה בינלאומית ולהעביר את הסכם הפיוס עם טורקיה, שנחתם אמש באופן רשמי, וצפוי להחזיר את היחסים בין המדינות למסלולם. מי שמקווה כי ההסכם לא ייצא אל הפועל הם משפחות החללים הנעדרים, אורון שאול והדר גולדין ז"ל, כשגם משפחתו של אברה מנגיסטו נמצאת במקום, לאחר שורת הפגנות ומחאות ברחבי הארץ.


עוד לפני הישיבה ניסו המשפחות לתפוס את חלק מהשרים שנכנסו למשרד ראש הממשלה, כששר הפנים, ח"כ אריה דרעי, עבר דרכם ושוחח עמם. לכלי התקשורת אמר: אני שומע את המשפחות, אני מבין את הכאב, הייתי אצלם גם לאחר האסון. נשמע ונראה מה יהיה, אני מקווה שבורא עולם ייתן לי עצה טובה, עדיין לא החלטתי איך אצביע". יחסי הכוחות הם שנתניהו והשרים שטייניץ וגלנט תומכים, השר משה כחלון מתלבט והשרים ישראל כץ וגלעד ארדן לא התבטאו בנושא. יש לציין כי לראש הממשלה יש קול כפול בקבינט. השרים ליברמן, שקד ובנט מתנגדים בחריפות.

על פי הדיווחים האחרונים, כלל לא ברור שיש להסכם רוב בקבינט וייתכן שההצבעה תידחה. גורם מדיני אמר אמש ל"מעריב-השבוע": "יש שרים שמונעים משיקולים פוליטיים ולכן לא בטוח שתהיה הצבעה, כי ישנו סימן שאלה לגבי רוב להסכם. ראש הממשלה יראה את הלך הרוחות בדיון ויכול להיות שההצבעה תידחה". גם שר האוצר כחלון הודיע אמש בשעות הערב כי הוא לא החליט עדיין איך יצביע ואמר כי הוא "לא נמצא בכיס של אף אחד". 

אמו של אורון שאול ז"ל, זהבה, פנתה אל השר יואב גלנט, שהגיע למקום ואמרה לו: "אני סומכת עליך, תסתכל לי בעיניים, הבן שלי בידיים שלך, תחשוב פעמיים לפני שאתה חותם להם, אם תאשר, אני לא יודעת מתי אראה שוב את הבן שלי. מאוחר יותר, כשהיא ממתינה להחלטה, הוסיפה: "גורל הבנים ייקבע על פי ההצבעה הזאת, אנחנו מתחננים אליהם שיבינו. זה מבחן בתור חברי קבינט ובהחלטה הזאת ייקבע גורלם".

משפחת גולדין הגדילה לעשות והעבירה מכתב לחברי הקבינט בו פירטה מספר סעיפים קשים מבחינתה. במכתב עצמו נכתב כי טורקיה היתה זקוקה להסכם כמו אויר לנשימה, בעקבות הסכסוכים עם שורה ארוכה של מדינות,ראש הממשלה הפך את חמאס לצד בהסכם באמצעות טורקיה, שלוקחת אחריות על הארגון ודואגת למחסורו ולהקלות ההומניטאריות בעזה. בכך מעודד ראש הממשלה את דרך הטרור ומעניק פרס לחמאס. ההנחה שזה ההסכם ואין בילתו - שגויה מיסודה. היש דבר יותר הומניטרי מהשבת בנינו?

האינטרס הלאומי הראשון הוא שלוחמים היוצאים לקרב ידעו כי מי ששלח אותם יעשה הכל וידאג להשבתם. הערבות ההדדית והלכידות החברתית הם הרוח שבזכותה יוצאים לוחמינו למלחמות ומנצחים בהן. בהליך לא דמוקרטי חתם ראש הממשלה על ההסכם ורק לאחר מכן הביא לאישורך. אתה חותמת גומי? האחריות להשבת הבנים מוטלת עליך באופן אישי.

אתמול חתמו על ההסכם מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד בירושלים ובאנקרה חתם על ההסכם עמיתו הטורקי פרידון סניורלולו. אולם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד הודיעו כי הם מתכוונים להצביע נגד אישורו בקבינט. "אסור למדינת ישראל לשלם פיצויים לטרוריסטים שניסו לפגוע בצה"ל", אמר אתמול בנט, "פיוס עם טורקיה חשוב לעת הזאת ולאינטרסים של מדינת ישראל, אך תשלום פיצויים למחוללי פעולת טרור הוא תקדים מסוכן שמדינת ישראל תתחרט עליו בעתיד. אם קיימת שליטה טורקית בחמאס, מוטב להם לעשות כל שביכולתם כדי לדאוג שאורון שאול והדר גולדין ז"ל ישובו לישראל".