התייחסות ראשונה של אובמה לאירוע הירי בדאלאס: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס היום (שישי) במסיבת עיתונאים לאירוע הירי בדאלאס, בו חמישה שוטרים נורו למוות ושישה נוספים נפצעו. אובמה נמצא במהלך ביקור בפולין בשל ועידת נאט"ו והוא פתח ואמר: "אני מודה לנשיא הפולני ורוצה להתחיל במספר מילים על המצב בארצות הברית ובמיוחד בדאלאס, טקסס. הצוות עדכן אותי לגבי האירוע, דיברתי עם ראש עיריית דאלאס, מייק רולינס והבעתי את תנחומיי לעם האמריקאי", אמר אובמה.



עוד אמר הנשיא אובמה: "אנחנו לא יודעים עדיין את העובדות על המתקפה הנוראית על כוחות המשטרה. אנשים מנסים לעשות את העבודה שלהם על מנת לשמור על החוק ו-12 שוטרים נורו, חמישה נהרגו. אזרחים נפצעו ואנחנו מתפללים לשלומם". עוד הוסיף הנשיא: "כפי שאמרתי לראש העיר רולינס, אנחנו מזועזעים מהאירועים ומביעים את תנחומינו כלפי משפחות ההרוגים. יש מספר חשודים ואנחנו נחקור את המניעים ואין מחילה לתקיפות הללו. ה-FBI נמצא בקשר עם המשטרה והיורים יבואו על חשבונם".



"תזכורת על ההקרבה של השוטרים"


"אני אדבר כשנדע יותר עובדות", אמר אובמה והוסיף: "אני צריך להיות מודאג כמו כל האמריקאים, לפשעים על רקע גזעי והשוטרים עושים את עבודתם בצורה מצוינת. אנחנו צריכים לתמוך בשוטרים שעושים את עבודתם כל יום וזו תזכורת על ההקרבה שהם עושים למעננו. ליבנו עם הקורבנות ומשפחותיהם, הם מתאבלים וכן עם שוטרים ברחבי אמריקה - אנחנו מתאבלים איתם, תפילותינו לשלום הפצועים".



כזכור, אירוע הירי החל מהפגנה שקטה נגד אלימות משטרתית לפני שהפך לזירת פיגוע. ג'י.ג'יי מקארתי שנכח במקום אירוע הירי, אמר כי בהתחלה חשב שזה זיקוקים ואז הרעש התגבר והמפגינים הבינו שזה ירי. "זה נמשך זמן מה", אמר מקארתי והוסיף כי המונים רצו לתוך חניון סמוך ומהר מאוד נמלטו גם ממנו לאחר שפשטה הידיעה כי יש צלף באזור.



עדת ראייה נוספת, קלריסה מיילס, אמרה שהיא אכלה בסניף מקדונלד'ס כאשר המחאות הלא אלימות פתאום הפכו לכאוס. "כולם צרחו, אנשים התרוצצו", היא סיפרה, "שמעתי לפחות 30 יריות". בן פרגוסון, המתגורר באזור, סיפר כי מיד לאחר היריות שוטרים כרעו מאחורי כלי רכב בעוד שאחרים התקרבו למקום כשהם מחזיקים מגנים. עוד הוא אמר כי קצינים סיירו ברחובות ובחניונים מסביב, כשהם מחפשים את היורה.