החלל האחרון של מבצע צוק איתן. רס"ן חגי בן ארי, שנפצע באורח אנוש ברצועת עזה ב-2014 והלך לעולמו אתמול, נקבר היום (רביעי) בבית העלמין ביישוב חיספין, הסמוך לישוב בו התגורר ברמת הגולן. בין הסופדים לבן ארי היה גם שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, שאמר כי "מדינת ישראל, צה"ל ועם ישראל נפרדים היום מגיבור".



יעלון הוסיף: "חגי, בחייך ובתפקידך, וגם לצערי במותך אחרי קרב ומאבק עיקש עד נשימתך האחרונה, לימדת אותנו והזכרת, למי שזקוק לתזכורת כזו, מיהו גיבור. כשנפתחה המערכה ברצועת עזה היה ברור לחגי שהוא צריך להיות שם, גם ללא תפקיד. הוא לקח אחריות כפי שעשה במשך כל חייו הקצרים".



אביו של בן ארי, יונתן, אמר בעצב קרוע לב: "חגי אהוב ליבנו, בעוד 20 יום ימלאו לך 32 שנים, ובחודש שבו נולדת ונולדה אמך השבת את נפשך לבורא עולם. כתבתי לי בוואטסאפ 'יש לי שלוש משאלות - שיעבור השבוע בשלום, שיהיה לי חופש עם המשפחה באילת ושהמלחמה תתחיל אחרי שעשיתי את שלי'. שתי המשאלות הראשונות התמלאו, השלישית פחות. מפקד מגלן ניסה לשכנע אותך להישאר בחפ"ק, אבל התעקשת ללכת לקרב. שם, בפאתי חאן יונס, פגע בך הכדור הקטלני ושינה באחת את תכניותיך ואת מציאות חיינו. היום תם המסע שלך חגי יקירנו".



האב סיפר על השנתיים האחרונות, שבהם היה בנו במצב אנוש על המאבק של בנו בפציעה הקשה: "אתה, שהיית מעורב בהיותך כנער צעיר בכל אירוע משפחתי כמוביל ויוזם, נקלעת בעקבות פציעתך האנושה למצב שבו אנחנו צריכים להחליט בעבורך ולקבוע עובדות ביחס אליך ולטיפול בך. במשך כל התקופה והמייסרת הזו נקרענו בין ההבנה למצבך הקשה לבין התקווה והחלום".



מנחם אורבך, תושב נוב ברמת הגולן, יישובו של בן ארי, אמר בשם התושבים כי "יותר משנתיים היטלטלנו בין ייאוש לתקווה, ובתפילה לריבונו של עולם שתוכל לחזור ולהיות עמנו כאן, אבל בשמיים הוכרע אחרת. הרבה למדנו ממך בתקופת הדמדומים הזו מאז פציעתך הקשה. למדנו מהו כוחו של לוחם להיאחז בחיים".