1. "שלב ראשון בעסקת השבויים - תוך שלושה חודשים": העיתון הלבנוני "אל-אחבר" דיווח בבוקר שבת כי ישראל וחמאס קרובים לביצוע שלב ראשון בעסקת חילופי שבויים, שלטענת העיתון ייערך בתוך שלושה חודשים. על פי הדיווח, התיווך נעשה במעורבות רוסיה, מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב. עוד הודגש בדיווח כי "ישראל אישרה את השלב הראשון בעסקה".



בדיווח נאמר כי השלב הראשון יהיה דומה לשלב א' של עסקת שליט, לפיה ישלח חמאס סרטון וידאו כמו שעשה ב-2009, ובו אמורים להראות בארגון את מצב השבויים. ממשפחת שאול נמסר כי הם שמעו על העסקה הנרקמת מהתקשורת ואין ביכולתם לאשש את האינפורמציה, כמו כן פנו במשפחה לראש הממשלה בנימין נתניהו וקראו לו שלא להפקיר את בנם בידי החמאס.



על פי העיתון, החיילים אורון שאול והדר גולדין, שגופותיהם נלקחו לרצועת עזה במבצע "צוק איתן", יושבו לישראל יחד עם שלושה אזרחים ישראלים - אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה אבו גנימה. בתמורה, ארגון חמאס השולט ברצועת עזה דורש את שחרורם של כל אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב על ידי ישראל. בנוסף, דורשים בחמאס לשחרר אסירות, בני נוער וכן חברי פרלמנט פלסטינים העצורים בישראל. בתמורה לכך, חמאס יספק מידע מוגבל על גורל הישראלים ברצועת עזה.



לכתבה המלאה



מתווה דומה לעסקת שליט. צילום: אבי אוחיון, לע"מ
מתווה דומה לעסקת שליט. צילום: אבי אוחיון, לע"מ



2. "פגשתי טראמפ שונה מזה שבטלוויזה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומקבילו הרוסי ולדימיר פוטין נפגשו לראשונה ביום שישי בערב, שם דיברו על מספר נושאים, בהם המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב, מלחמת האזרחים בסוריה ועוד. במהלך הפגישה טען פוטין כי הוא לא התערב בבחירות שנערכו בשנת 2016, ולטענתו טראמפ השכנע מהטענה הרוסית. בנוסף לכ, השניים סיכמו על הפסקת אש בדרום סוריה ועל מעורבות אמריקאית במאמצים לסיים את הסכסוך במזרח אוקראינה.



במסיבת עיתונאים שקיים פוטין, הוא הוסיף כי הוא וטראמפ יצרו יחסי עבודה בין השניים, טען כי "פגשתי טראמפ אחר משרואים בטלוויזיה" והוסיף כי לדעתו טראמפ קיבל את עמדתו של פוטין בקשר למה שהתרחש במהלך הבחירות. בנוסף לכך הוא הודיע כי השניים הסכימו על צירוף נציג אמריקאי לדיונים בנוגע להפסקת אש במזרח אוקראינה. 



מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, התייחס לפגישה ואמר כי טראמפ לחץ על פוטין ושאל אותו יותר מפעם אחת האם הוא ניסה להשפיע על הבחירות האמריקאיות. "פוטין הכחיש כל מעורבות כזו, כפי שאני סובר שהוא הכחיש גם בעבר".



לכתבה המלאה



"כבוד גדול להיפגש". דונלד טראמפ וולדימיר פוטין ב-G-20. צילום: רויטרס
"כבוד גדול להיפגש". דונלד טראמפ וולדימיר פוטין ב-G-20. צילום: רויטרס





3. יעלון: "אין לי ספק שיוגשו כתבי אישום בתיק 3,000"



שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, התייחס הבוקר באירוע שבתרבות במבשרת ציון לנסיבות עזיבתו את משרד הביטחון ואמר כי הוא העדיף "התנגשות עם נתניהו בנושא רכישת הצוללות, על פני המשך כהונתו כשר ביטחון". הוא הוסיף: "אין לי ספק שיוגשו כתבי אישום בפרשת 'תיק 3000', אך אם לא יקרה כך אצא בעצמי לספר לציבור את שידוע לי". 



בנוסף לכך, יעלון מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "יש לו מדיניות מכוונת להחליש את שומרי הסף - התקשורת, בית המשפט העליון והמשטרה", אמר והסביר: "רוצים להעביר את תקציב המשטרה למשרד לביטחון פנים במטרה להחליש את אגף החקירות. זו מדיניות שבה נגמרה הבושה לפגוע בחוקרים. שלוש חקירות מתנהלות נגד ראש הממשלה ומי שנתפסים כאשמים - האם אלה שכביכול מנסים להפיל אותו". 



יעלון התייחס גם לעתידו הפוליטי וטען כי הוא "מקבל פניות רבות מראשי מפלגות ואנשים פוליטיים לחבור ולהצטרף אליהם". הוא סיפר: "אני שוקד על יצירת חיבור כוחות כדי להציע מנהיגות אחרת לזו שנתניהו מוביל ושמורידה אותנו מהפסים. זה אומר שיש לנו דיבורים גם עם 'יש עתיד', גם עם 'כולנו' וגם עם המחנה הציוני. בקרוב אכריז על מספר 2 שלי והתמונה תתבהר".



"בקרוב התמונה תתבהר". משה יעלון, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"בקרוב התמונה תתבהר". משה יעלון, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90




4. דודי סלע פרש מטורניר ווימבלדון בשל פציעה


אחרי שני משחקים, דודי סלע סיים את דרכו בטורניר ווימבלדון בעקבות פציעה במפשעה מול גריגור דימיטרוב המדורג 11 בעולם.



המחבט הבכיר של ישראל המדורג 90 בעולם עלה לשחק בסיבוב השלישי מול הבולגרי, שהפגין עליונות וניצח 1:6, 1:6 מול סלע שהפציעה ניכרה אצלו כבר מתחילת המשחק. למרות שקיבל פסק זמן רפואי בין שתי המערכות בו קיבל טיפול במשך עשר דקות, נאלץ לפרוש מהטורניר.

דודי סלע בווימבלדון, צילום: AFP
דודי סלע בווימבלדון, צילום: AFP


5. אלפי מבקרים בנחלי הצפון: "זרימה שופעת לקיאקים"


הטמפרטורות הגבוהות הביאו אלפי מבקרים ל'קיאקי מעין-הגושרים', הממוקם על גדות נחל החצבני.  זוהר קוז׳יקרו מנכ״ל 'קיאקי מעין-הגושרים' סיפר ל"מעריב אונליין": "סוף השבוע היה מלא בנופשים, חלקם הגיעו לקמפינג כולל משפחות עם ילדים. רבים הגיעו בשבת משעות הבוקר המוקדמות לאתר ונהנו משייט קיאקים במימיו הצלולים של נחל החצבני במסלול מוצל עם זרימה שופעת". בנוסף, מאות נופשים התארגנו בסוף השבוע האחרון ב'מלון הגושרים בטבע'.



מטיילים נהנים ממסלול הקיאקים. צילום: קיאקי מעיין הגושרים
מטיילים נהנים ממסלול הקיאקים. צילום: קיאקי מעיין הגושרים




יום שמש נעים. צילום: "מלון הגושרים בטבע"
יום שמש נעים. צילום: "מלון הגושרים בטבע"