אלאור אזריה, שאמור ביום רביעי הקרוב להתחיל לרצות את 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו בעקבות הרשעתו על הריגת מחבל בחברון פצוע כשהוא שכוב על הרצפה, הגיש היום (ראשון) בקשה לבית הדין הצבאי לערעורים לדחות את ביצוע עונש המאסר עד לאחר שהרמטכ"ל יחליט בעניין המתקת עונשו. בפנייה לבית הדין ביקש עורך דינו של אזריה, יורם שפטל לקיים דיון בבקשה עוד לפני יום רביעי, אלא אם התביעה תסכים לדחיית ריצוי עונש המאסר.



"ביום חמישי הגיש המערער לרמטכ"ל את הבקשה להקלה בעונש. הבקשה הוגשה על יסוד הודעה שפרסם הרמטכ"ל ביום מתן פסק הדין שנאמר בה: 'ההליך המשפטי בבית הדין הצבאי הסתיים אם יבחר אלאור אזריה להגיש בקשה היא תישקל בכובד ראש, תוך בחינת השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי לצה"ל'", אמר בא כוחו של אזריה, שפטל.



אלאור אזריה עם אביו ועורך הדין שפטל בבית הדין. צילום: אבשלום ששוני



שפטל ציין עוד בבקשה, כי אזריה מבקש להמיר את עונש המאסר שנגזר עליו לעונש של עבודות שירות של שישה חודשים. "היה והבקשה תיענה על ידי הרמטכ"ל כי אז לא ייאלץ אזריה בכלל לשהות בבית הסוהר".



שפטל ציין הבהיר שאזריה הדגיש בבקשתו לרמטכ"ל שלא תוגש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. "המבקש שב והצהיר כי לפיכך ניתן להתחיל לגון מידית בבקשתו להקלה בעונשו. מהתקשורת אנו לומדים כי הרמטכ"ל קיבל ייעוץ משפטי שגוי לפיו ביכולתו לדון בבקשה אך ורק בחלוף המועד להגשת רשות ערעור כאשר מי שרשאי להגיש רשות ערעור הן לרמטכ"ל והן לבית הדין כי לא ינצל את זכותו להגיש בקשה הופך פסק דינו של בית הדין לערעורים לפסק דין חלוט".



שפטל טען עוד כי "לאור זאת ניתן יהיה לדון בהמתקת העונש ונבקש לקיים ישיבה מיוחדת של בית הדין הצבאי עוד לפני יום רביעי לדיון בבקשה, אלא אם התביעה תסכים לדחיית ריצוי העונש".