דוברת המשטרה, מירב לפידות, התראיינה הערב (ראשון) לתוכניתו של רפי רשף בערוץ 10, התייחסה לטענות שנשמעו נגד מועד חקירתו של חבר הכנסת דוד ביטן, וטענה כי אין קשר בין מועד החקירה ל"חוק ההמלצות", אותו הוא מקדם. "ברגע שאנחנו מבצעים דחייה או הקדמה של חקירה בשל התפתחויות פוליטיות אנחנו מזהמים את החקירה".



בתשובה לשאלתו של רשף, כי "הצדק צריך גם להיראות", וכי גם אם לא היה זדון במועד חקירת ביטן, היא עדיין לא נראית טוב, וזאת מכיוון שהוא לא יוכל להשתתף בהצבעה על חוק שבמשטרה מתנגדים לו, ענתה דוברת המשטרה כי  "צריך להפריד בין הפוליטי לחקירה. הדבר הנכון הוא כן לחקור משיקולים מקצועיים ומבצעיים, ובמקביל שאני אבוא ואסביר למה אנחנו עושים את זה. זה האיזון בין טוהר החקירה, להסברה לציבור".

דוד ביטן, עיריית ראשון לציון. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
דוד ביטן, עיריית ראשון לציון. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90


"מתעורר חשד לניצול כוח הסמכות לרעה"



כזכור, בשעות הבוקר הגיע ח"כ ביטן, יו"ר הקואליציה לחקירה בחשד לשחיתות מצד בכירים ביותר בעיריית ראשון לציון. מוקדם יותר אמר ביטן כי "העיתוי של החקירה מעורר חשד לניצול לרעה של כוח הסמכות. כשאגיע לחקירה אתייחס לשאלות". בתוך כך, בשעות אלו מובאים עשרה מתוך המעוכבים, בהם שניים מהבכירים ביותר בעיריית ראשון לציון, לבית המשפט.

עוד נודע כי בין הנחקרים בפרשה נמצאת אשתו של ח"כ מכהן בליכוד. במהלך חקירתה היא נשאלה, בין היתר, לגבי שני מיליון שקלים שהופקדו בחשבון הבנק שלה ושל בעלה. המשטרה מנסה להתחקות אחר גורמים שהפקידו את המזומנים בחשבון. פרקליטה, עו"ד צדוק חוגי, אמר בתגובה: "מרשתי מכחישה את הפרטים שהוטחו בפניה ולא מכירה כל כספי שוחד שנכנסו לחשבונה, לא בעשרות, לא במאות, ולא באלפים. לטענתנו מדובר בניסיון להפעיל לחץ על בעלה במסגרת החקירה".