ישראל תקפה בחודשים האחרונים מפעלים צבאיים איראניים בסוריה, בהם כאלה שפעלו באזורי תעשייה אזרחיים. כך עולה מתחקיר שפורסם היום (שבת) בעיתון הכווייתי "א-ג'רידה". העיתון מצטט מקורות מודיעיניים ומומחים צבאיים, כדי להאיר על התקיפות המיוחסות לחיל האוויר הישראלי בחודשים האחרונים בסוריה. זאת, לאור העובדה כי הסורים והנוגעים בדבר ממלאים את פיהם מים בכל הנוגע לאופי המטרות המותקפות.

על פי התחקיר, קיים מכנה משותף לרוב האתרים המופגזים על ידי חיל האוויר הישראלי, במיוחד מוצבי חסיא הסמוך לחומס, ג'מראיה ממערב לדמשק, אל-כיסווה בפרברי דמשק ומסיאף באזור המערבי של חמאה. שכן, אלה אזורים תעשייתיים, שנראים כאזרחיים, ובפועל הם מפעלים צבאיים איראניים שהוקמו בסוריה מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011.
המקורות של אל ג'רידה טענו כי ישראל פועלת בתקופה האחרונה במקומות שונים ברחבי סוריה כדי "להפוך את מערך ההגנה האווירי הסורי לעיוור" בעגה צבאית, זאת לקראת מבצע צבאי גדול שמתוכנן על ידי ישראל בשיתוף ארצות הברית. זאת, מאחר וישראל רואה בנוכחות הצבאית האיראנית בסוריה, לאחר לבנון, סכנה מוחשית.

מטוס F-35. צילום: דובר צה"ל

טראמפ: "אמרתי לפוטין שנשמח לקבל את עזרתו בנושא קוריאה הצפונית"
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי בוושינגטון "מקווים לקבל יותר סיוע מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במסגרת המאמצים לשכנע את קוריאה הצפונית לנטוש את תוכנית הגרעין שלה". הוא הסביר: "אמרתי לו בשיחת טלפון שקיימנו אמש, כי נשמח לקבל את עזרתו בנושא". נשיא ארצות הברית ציין כי "סין מסייעת בשיחות". 
בתוך כך, מזכיר המדינה רקס טילרסון אמר כי "על קוריאה הצפונית להפסיק את התנהגותה המאיימת, לפני שיוכלו להתחיל שיחות של משא ומתן". עם זאת, הוא לא ציין למשך כמה זמן אמורה להימשך ההרגעה. 
טילרסון הסביר, בישיבה של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית כי "מלבד הצעד הזה, אין לנו תנאים מוקדמים לשיחות, וגם לא נקבל כאלו במידה ויוצגו על ידי גורמים אחרים". בנוסף, הוא קרא לסין ולרוסיה להגביר את הלחצים על המדינה המבודדת בעולם, זאת באמצעות יישום הסנקציות שהוטלו על ידי האו"ם.

טראמפ ופוטין. צילום: רויטרס
עצורים במהומות בירושלים, יו"ש ורצועת עזה
במהלך סוף השבוע אירעו הפרות סדר במספר מוקדים במזרח ירושלים. בין היתר, בעיסאוויה יודו אבנים, הושלכו בקבוקי תבערה ונורו זיקוקין בכינון ישיר לעבר הכוחות. כוח משטרה ומג"ב ביצע פעילות מבצעית ממוקדת בתוך הכפר, ולאחר שזיהה את מפירי הסדר הדומיננטיים, עצר הכוח 7 חשודים,ולקחת אותם לחקירה. בא טור נורו זיקוקין לעבר הכוחות, והחשוד שזוהה כשהוא מפעיל את כוורת הזיקוקין אותר ונעצר בשטח. בעיר העתיקה נעצר שגרם נזק לחנוכיה. 
 
בתוך כך נעצרו במהלך הפרות הסדר שארעו אתמול, בסיום תפילת יום השישי, חמישה חשודים שהפרו את הסדר ותקפו שוטרים בעיר העתיקה ובסמוך לשער שכם. 

בנוסף, אמש הפגינו כ-2,500 פלסטינים במספר מוקדם ביהודה ושומרון. הם הבעירו צמיגים, השליכו בקבוקי תבערה ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל ומג"ב. כוחות צה"ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות במוקדים המרכזיים על מנת לפזר את ההתקהלויות.
 
בנוסף, ברצועת עזה הפגינו כ-3,500 פלסטינים בתשעה מוקדים לאורך הרצועה, אשר מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל. במהלך הפרות הסדר האלימות בוצע ירי לעבר מסיתים מרכזיים. על פי דיווחים פלסטינים, בעימותים ברצועה נהרגו שלושה פלסטינים, בהם תושב הרצועה קטוע רגליים. בנוסף, לדברי הסהר האדום הפלסטיני נמסר כי לפחות 300 נפצעו באירועים.
 
עימותים בכיכר איו"ש. צילום: הלל מאיר/TPS

רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר ישראל הרסה בית מגורים בבית חאנון
 
רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר ישראל, פגעה בבית מגורים בבית חאנון, כך נכתב הערב (שישי) בפוסט שפורסם באלמונסק, עמוד הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ״ש) בערבית.

"רקטה שנורתה לפני זמן קצר מעזה לעבר ישראל פגעה בבית מגורים בבית חאנון. פעם נוספת שאירגוני הטרור משגרים רקטות לעבר תושבי עזה עצמם. רק לפני שבוע נהרסה כיתת לימוד בבית ספר ציבורי בבית חאנון, והערב במקרה מצער נוסף, ביתה של משפחת מצרי מבית חאנון נפגע קשה כתוצאה מרקטה ששיגרו פעילי טרור מעזה. גורמי הטרור בעזה מוכיחים בצורה חד משמעית את מה שאנחנו חוזרים ואומרים: הם מחריבים את עתיד תושבי עזה במו ידיהם".


המשטרה עצרה את הנער שנהג בטרקטורון שהיה מעורב בתאונה שבה נהרגה נערה בת 17
 
המשטרה עצרה היום (שבת) את הנער בן ה-17 שנהג בטרקטורון שהתהפך סמוך למושב עולש שבעמק חפר, וגרם למותה של נערה כבת 17. הקטין, תושב אחד מיישובי צפון השרון, יובא בצאת השבת בפני בית המשפט. בנוסף לצעירה שנהרגה, באירוע נפצעה נערה נוספת, גם היא בת 17. היא נפצעה בראשה וגבה והיא פונתה לבית החולים לניאדו כשהיא במצב יציב. 
חובש רפואת חירום במד"א עדי ישראלי סיפר: "מיד כשהתקבלה במוקד 101 של מד"א הקריאה על הרינגיר שהתהפך בשטח הפתוח סמוך לעולש יצאנו למקום עם ניידת טיפול נמרץ ואמבולנס 4×4 מיוחד". 
ישראלי המשיך וסיפר כי "כשהגענו למקום ראינו נערה כבת 17 מחוסרת הכרה עם חבלת ראש, כשהיא ללא דופק וללא נשימה, הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל לצערנו הפציעה הייתה קשה מאוד ולא נותר אלא לקבוע את מותה. הפצועה השניה, נערה גם כן כבת 17 שסבלה מחבלות בראש ובגב טופלה בשטח ופונתה במצב יציב לבי"ח לניאדו". 
 
הטרקטורון שהתהפך. צילום: ללא קרדיט
 
סערה ברשת בעקבות הראיון של מני נפתלי לתכנית "אופירה וברקוביץ'"
 
הרשת ממשיכה לסעור היום בעקבות הראיון הסוער ששודר אתמול בערוץ 12 בין אייל ברקוביץ' לאב הבית לשעבר במשרד ראש הממשלה מני נפתלי. הראיון, ששודר בתוכנית "אופירה וברקוביץ'", עורר תגובות בעד ונגד הדרך שבה ראיין שחקן הכדורגל לשעבר את נפתלי, שמוביל את המחאה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הראיון, כזכור, הסתיים בכך שנפתלי עזב את האולפן. 
נפתלי טען בשיחה עם "מעריב אונליין" כי הותקף מילולית על ידי ברקוביץ'. "הם התחננו שאגיע לראיון הזה". "ברקוביץ תקף אותי וטען שאני רודף פרסום ובגלל זה אני בא לתוכניות טלוויזיה. איך הוא אומר לי את זה, אם הוא זה שהזמין אותי?", נפתלי טען, "ברקוביץ' אמר לי 'קום תלך, אם אתה לא מחפש פרסום'".
נפתלי טען כי "אמרתי לו שמי שהביא אותי לכותרות זה ראש הממשלה פה ושם, ואז הוא התחיל לכלכלך עלי". אב הבית לשעבר סיפר על ההתרחשויות באולפן: "ברקוביץ' רצה שאני אעזוב את האולפן, כדי שיהיה לו סקופ. אמרתי לו אני לא עוזב את האולפן ונכנסתי בו חזיתית. אמרתי לו אתה פחדן, לא עברת כלום בחיים שלך ואתה לא יודע מה זה להיות לוחם". הוא הסביר: "אתה מבחינתי, נוסע במרצדסים כל החיים שלך".