בשל עבודות תשתית שמבצעת רכבת ישראל לקראת הפעלת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים, בסוכות, הנסיעה ברכבות במהלך השבוע בחלק מהקווים מסורבלת ומאלצת החלפת קווים, דבר שיוצר לעיתים עומסים ועיכובים לנוסעים. "עליתי על הרכבת בתחנת קרית גת ובמקום נסיעה של כחצי שעה עד לתחנת ההגנה בתל אביב, הנסיעה נמשכה למעלה משעה, בשל החלפת רכבת בתחנת לוד", סיפרה רחלי. ברכבת ישראל הודיעו שהחל מהבוקר ועד ליום שישי, תנועת הרכבות תהיה רק על מסילה אחת מתוך שתיים במקטע  שבן תל אביב לנמל התעופה בן גוריון.

מתוך שתי רכבות המופעלות מידי שנה, הרכבת הראשונה מידי שעה בקו נהריה-תל אביב-נתב"ג-מודיעין, תופעל כסדרה, אבל הרכבת השנייה, מידי שעה, תסיים ותתחיל את נסיעתה בתחנת תל אביב מרכז.

בנוסף, הקו בין כרמיאל לבאר שבע יפוצל מהלך ימי העבודות והנוסעים יבצעו החלפת רכבות בתחנת חיפה מרכז השמונה. קווים נוספים שיצריכו החלפת רכבות הם בקווים בין נתניה לרחובות ואשקלון ובין נתניה לבית שהדבר מאלץ נוסעים להחליף רכבות ומקשה בעיקר על הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון.

רכבת ישראל הודיעה על הפעלת מערך היסעים ללא תשלום בין תחנות תל אביב מרכז לתחנת נתב.

צוואר בקבוק מראשל"צ לתל אביב נפתח 

ברקע עומסי התנועה הכבדים באזור המרכז, צוואר בקבוק נוסף נפתח מראשון לציון לתל אביב וגוש דן. משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, פתח היום לתנועה נתיב נסיעה שלישי בכביש 4 - בקטע שבין גן רווה לראשון לציון. הנתיב החדש אמור להקל על עומס התנועה מראשון לציון לתל אביב, ולשחרר את הפקק הגדול והקבוע הקיים בקטע הדרך בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ.

 
הנתיב השלישי הוכשר על שול הדרך בכביש 4, לאחר שהותאם לצורך כך על ידי חברת נתיבי ישראל. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי פתיחת הנתיב תאפשר לקצר את זמן הנסיעה בין ראשון לציון לתל אביב, באחד מקטעי הכביש העמוסים ביותר ותחסוך לנהגים ולנוסעים את העמידה בפקקים.

נתיב גן רווה
 
קטע הכביש בין ראשון לציון לתל אביב נפתח לתנועה בעקבות פיילוט מוצלח שנערך בכביש ירושלים-תל אביב, בקטע הדרך שבין שער הגיא למחלף בן שמן, בשני הכיוונים. במסגרת העבודות שביצעה חברת נתיבי ישראל, הוכשרו שולי הדרך של כביש 1 כנתיב נסיעה שלישי.
 
הכשרת השוליים כנתיב נסיעה שלישי בכביש ירושלים-תל אביב, הביאה לצמצום משמעותי של עומסי התנועה בכל קטעי הדרך שהוכשרו. בעקבות הפיילוט המוצלח, הורה כץ לחברת נתיבי ישראל לבחון נקודות תורפה נוספות, הניתנות לטיפול מיידי. אחד הרעיונות הוא הכשרה של שול הדרך בכבישים עמוסים במיוחד, כנתיב נסיעה נוסף, במטרה להקל על עומסי התנועה בכבישים.
 
חברת נתיבי ישראל בוחנת בימים אלה שורת כבישים נוספים בכל רחבי הארץ, בהם ניתן להכשיר שוליים לטובת נתיב נסיעה שלישי. בין הכבישים הנבחנים: כביש 2 דרום - בין פולג לווינגייט, כביש 4 - בין רעננה צפון לרעננה מרכז ובין מחלף גהה לגבעת שמואל (בשני הכיוונים), כביש 5 מערב - בין כפר קאסם לכפר הירוק, וכביש 40 בין לוד למחלף אלעד.