חיסול משולש בצפון: שלושה בני משפחה, בהם בת 16, נורו למוות

גבר כבן 58, אישה בת 46 ונערה כבת 16, בני אותה המשפחה, מארגון פשיעה גדול במרכז הארץ, נורו היום (שבת) למוות בעת שהיו בתוך רכב בכביש 806 סמוך לצומת עילבון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותם של השלושה במקום, והעניקו טיפול רפואי לילדה כבת 12 שאותרה מחוץ לרכב כשמצבה בינוני. הוא פונתה לבית החולים פוריה בטבריה כשהיא בהכרה מלאה, וסובלת מפציעות חודרות בגופה.

לכתבה המלאה - לחצו כאן

אמבולנס מד''א  (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
אמבולנס מד''א (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

קריסת הבניין במיאמי: כבר ב-2018 מהנדס התריע מפני נזק פוטנציאלי

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי באוקטובר 2018 התריע המהנדס פרנק מוראביטו כי יש לשפץ את הבניין באופן מודרני, אך סייג ואמר כי הבניין אינו בסכנת קריסה. בין הפגמים שציין מוראביטו בדו"ח שכתב: נזק בלוחות הבטון שמתחת לבריכה וסדקים והתפוררות משמעותיים של העמודים, הקורות והקירות של מוסך החניה התת-קרקעי בבניין בן 13 הקומות.

לכתבה המלאה - לחצו כאן

בתוך כך, יומיים לאחר קריסת המבנה, החלו להישמע עדויות הניצולים באסון. אלברט וג'נט אגוראו שהו בקומה ה-11 של הבניין יחד עם שני ילדיהם. בליל האירוע, ביום חמישי האחרון, התעוררו בני זוג למה שלדבריהם נשמע כמו "רעש של רעם מאוד חזק" ואז, כך הם מתארים בריאיון לרשת ABC החל חדר השינה לרעוד. "המנורות והנברשות החלו להתנדנד מצד לצד. היה רעש חזק מאוד", סיפר אלברט. "חדר השניה רעד בעוצמה, הייתי מוכנה לכך שכל הבניין יקרוס", הוסיפה ג'נט.

לכתבה המלאה - לחצו כאן 

האסון במיאמי (צילום: REUTERS/Maria Alejandra Cardona)
האסון במיאמי (צילום: REUTERS/Maria Alejandra Cardona)

בת 53 מחיפה נפצעה קשה באירוע דקירה

שה כבת 53 נפצעה קשה הבוקר באירוע דקירה בביתה שברחוב פבזנר בחיפה. היא פונתה לבית החולים בני ציון עם פצעי דקירה כשהיא בהכרה. המשטרה פתחה בחקירת המקרה ומבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ במסגרת חקירה שנפתחה. הרקע והנסיבות בבדיקה.

לכתבה המלאה - לחצו כאן 

ניידת משטרה (צילום: אבשלום ששוני)
ניידת משטרה (צילום: אבשלום ששוני)

עשרות אלפים בילו בחופים בסוף השבוע

על אף ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה בישראל בשבוע האחרון, עושה רושם כי הדבר לא משפיע על הרגלי הבילוי של הציבור הישראלי, ועשרות אלפים פקדו את חופי הים בסוף השבוע. מחדר הבקרה של איגוד ערים כינרת נמסר כי בכל סוף השבוע בילו 45 אלף בני אדם בחופים, וכי החופים חוקק וגופרה נסגרו עקב עומס. אמש טיפלו מנהלי החופים, פקחי איגוד ערים כינרת והמשטרה  בשלושה מוקדי רעש בחופים. בנוס,, נרשם עומס מבקרים בגן הלאומי חוף פלמחים.

לכתבה המלאה - לחצו כאן

חוף נחשולים (צילום: אבשלום ששוני)
חוף נחשולים (צילום: אבשלום ששוני)

מצעד הגאווה: 50 חשודים עוכבו לחקירה בחשד לפגיעה במשתתפים ושוטרים

המשטרה עיכבה לחקירה אתמול 50 בני אדם המעורבים על פי החשד בעבירות שונות, לרבות הפרת הסדר הציבורי וניסיונות פגיעה בשוטרים ומשתתפים במצעד הגאווה בתל אביב. עם סיום האירוע השיבה המשטרה את הסדרי התנועה לשגרה באזור הטיילת והפארק בת"א לאחר שעשרות אלפי המשתתפים יצאו את המקום בבטחה. 

לכתבה המלאה - לחצו כאן

מצעד הגאווה  (צילום: אבשלום ששוני)
מצעד הגאווה (צילום: אבשלום ששוני)

סוכל פיגוע דקירה במצפה יצהר: מחבל חמוש בסכין חדר ליישוב, נורה ונוטרל

מחבל חמוש בסכין ניסה לבצע אתמול פיגוע דקירה במצפה יצהר. המחבל חדר ליישוב, נורה בפלג גופו התחתון על ידי רכז הביטחון של היישוב, נפצע ונוטרל. אין נפגעים לכוחותינו.  מצה"ל נמסר כי החשוד זוהה על ידי תצפיות צה"ל כאשר הוא מתקרב ליישוב שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". רכז הביטחון של יצהר הגיע לנקודה וזיהה את החשוד כאשר הוא חמוש בסכין והחל בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר פלג גופו התחתון. 

לכתבה המלאה - לחצו כאן

הסכין שנשא המחבל במצפה יצהר (צילום: ביטחון יצהר)
הסכין שנשא המחבל במצפה יצהר (צילום: ביטחון יצהר)

אמ"ן: "הורדת התחלואה לא תתאפשר ללא התערבות"

משרד הבריאות הודיע אתמול כי עוד בטרם כניסת השבת, 150 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לנגיף הקורונה. על פי דו"ח שפרסם אגף המודיעין בצה"ל (אמ"ן), מסתמן כי ההדבקה המשמעותית הגיעה מהקהילה ומאנשים ששבו מחו"ל. בדוח נכתב כי ייתכן וההתפשטות המחודשת תידרוש התערבות. בדו"ח נכתב כי "בשלב זה לא ניתן לקבוע עדיין אם ההתפרצות הנוכחית תימשך לאורך זמן, אך התפשטות התחלואה למוקדים רבים בארץ וקצב העלייה עלולים להעיד כי לא ניתן יהיה להוריד את רמות התחלואה ללא התערבות משמעותית. לאור תרחיש זה, נכון לבצע פעולות מידיות לקטיעת שרשראות ההדבקה, לפחות עד להחזרת המצב לקדמותו".

לכתבה המלאה - לחצו כאן

בדיקות קורונה (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)
בדיקות קורונה (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)

ארצות הברית: ביידן לא יחזור מהכרת רמת הגולן כחלק מישראל; נשקלת האפשרות להסרת סנקציות מחמינאי

מחלקת המדינה האמריקאית הכחישה אמש את הדיווחים לפיהם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מתכוון לסגת מההכרה ברמת הגולן, וציינה כי המדיניות האמריקאית בנוגע להכרתה של ארה"ב בריבונות ישראל בגולן לא השתנתה. בהודעה שפרסמה המחלקה בטוויטר נכתב כי הדיווחים בנושא הינם "שקריים".

לכתבה המלאה - לחצו כאן

בתוך כך, ממשל ביידן שוקל לבטל את הסנקציות שהוטלו על המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, זאת כחלק ממאמצי המשא ומתן לחזרה להסכם הגרעין מ-2015, כך דווח היום ברשת NBC. הדיווח, מצטט בכיר אמריקאי לשעבר ושני גורמים נוספים המעורים בפרטים.

לכתבה המלאה - לחצו כאן 

עלי חמינאי (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי (צילום: רויטרס)

רצח ג'ורג' פלויד: 22.5 שנות מאסר לשוטר שהורשע

בית המשפט במיניאפוליס שבמדינת מינסוטה גזר על "השוטר החונק" דרק שובין עונש מאסר של 22.5 שנים. שובין הורשע באפריל האחרון בכל סעיפי האישום נגדו, בהם רצח מדרגה שנייה שלא בכוונה תחילה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה, לאחר שדרך על צווארו של העצור השחור ג'ורג' פלויד במשך כ-9 וחצי דקות במאי 2020, תוך שהתעלם מבקשותיו לנשום ובכך גרם למותו. חבר המושבעים קבע כי שובין היה מודע לכך שהוא גורם למותו של פלויד. מותו של העצור בן ה-47 הצית גל מחאות עצום ברחבי ארצות הברית.

לכתבה המלאה - לחצו כאן

דרק שובין, השוטר שהורשע ברצח ג'ורג' פלויד (צילום: רויטרס)
דרק שובין, השוטר שהורשע ברצח ג'ורג' פלויד (צילום: רויטרס)

גרמניה: שלושה בני אדם נדקרו למוות ושישה נפצעו בעיר וירצבורג

כלי התקשורת בגרמניה דיווחו אמש כי שלושה בני אדם נהרגו ושישה אחרים נפצעו מדקירות בעיר וירצבורג. עוד דווח, כי המשטרה ירתה בחשוד במעשה ברגלו ועצרה אותו. המשטרה מסרה כי מספר בני אדם נהרגו ונפצעו והוסיפה כי המפגע נורה, אך לא מסרה פרטים נוספים. בשלב זה לא ידוע מה הרקע לאירוע. 

לכתבה המלאה - לחצו כאן

משטרה בגרמניה (צילום: רויטרס)
משטרה בגרמניה (צילום: רויטרס)