שנה לאחר האסון: ההילולה בהר מירון עברה הלילה בשקט יחסי. אליהו ארנד, יועץ לפרויקטור ההילולה במירון, שוחח על כך הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM. "נקווה ונתפלל שלא יקרה כלום - זה כבר דבר שנותן אותות שיהיה ככה גם בשנים הבאות".

לדבריו, הגיעו אלפים רבים במהלך הלילה וצפויים להגיע בשעות הקרובות אנשים נוספים. בהשוואה לשנה שעברה אמר: "אי אפשר להשוות, כי אוטומטית אחרי האסון, אנשים לא הגיעו. אבל מנתונים שיש במשרד התחבורה לשנים קודמות, השתתפו כ-240 אלף. השנה זה הגיע לקרוב ל-200 אלף אנשים. אנחנו מאוד מקווים שהכול יעבור בשלום". 

כשנשאל על עשרות הניסיונות לפרוץ למתחם ללא כרטיס, השיב: "ללא כרטיס' ופריצה - אלה שני דברים נפרדים. אני אתן לך דוגמה, למשל אנשים, שהם תושבי המושב או צימריסטים שנמצאים ממש בסמיכות, מנסים להיכנס, ואולי חלקם מצליחים, אבל זו לא פריצה. יש אנשים שמטרתם לחבל, מדובר במיעוט ממש". 

"בהחלט השנה לא כל מי שרצה יכול היה להגיע. היה אסון שנה שעברה. בגלל האסון, היו מגבלות. היה ויכוח גם על כמה אנחנו ניסינו להכשיר גם שטחים וגם תשתיות בסכומי עתק שהמדינה שילמה, כדי שיהיה כמה שיותר לאנשים שיוכלו לעמוד על המקומות האלו בצורה בטיחותית ביותר. פעלו מסביב לשעון", הסביר. 

לטענתוו, הנושא של פיקוח נפש דוחה שבת. "אנשים שוכחים, יש עדיין פצועים קשה בבתי החולים, יש אנשים שאיבדו את הגפיים ויש אנשים שנהיו נכים לכל החיים. אנשים פשוט צריכים לראות את כל זה לנגד עיניהם ולדעת שבסוף ובהתחלה, הדבר הראשון זה חיי אדם וקדושת האדם. אני בטוח שמיד אחרי ההילולה השנה, יתחילו כבר להיערך לשנה הבאה. יכשירו שטחים, גם בתוך המושב". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM