השעייתו של הטייס הבכיר אל"מ גלעד פלד והחזרתו לשרות אחרי שיחת הבהרה עם מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, עוררה זעם בקרב קצינים בכירים בצה"ל לשעבר. אלוף במיל' איל בן ראובן, לשעבר סגן מפקד פיקוד הצפון וחבר ועדת חו"ב של הכנסת, שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM והזהיר: "אם חקיקת הרפורמה המשפטית לא תיעצר - הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ ימצאו את עצמם במצב של המפכ"ל".

בפתח הראיון נשאל בן ראובן האם קיימת אפשרות שהרמטכ"ל ייאלץ להתמודד בקרוב עם תופעת סרבנות של אנשי מילואים ביחידות איכותיות. על כך השיב האלוף במיל': "אם המצב ימשיך להתדרדר, התשובה היא בטח שכן. קודם כל אני ממש מתנגד לאמירה של סרבנות. אל"מ גלעד פלד לא סירב לשום דבר. זה לא סרבנים. זה לוחמים למען הדמוקרטיה, זה אנשי מילואים. כל איש מילואים בצה"ל הוא מתנדב. מי שלא רוצה לעשות מילואים לא עושה ולצערי הרבה לא עושים. אין פה סרבנות, יש פה אנשים שאומרים: במדינה שבה דיקטטורה, שאנחנו לא מאמינים בשלטון שקורים בו דברים איומים ונוראים, לדבר כזה אנחנו לא מוכנים להתנדב. אנו לא נשלח את הילדים שלנו להתנדב ביחידות מצוינות. יש פה מצב אבסורד נוראי".

עוד אמר בן ראובן, כי "אם מחר יירו רקטה אחת מלבנון, כולנו יודעים מי יתייצב ראשון, גלעד פלד ואנחנו נרוץ ראשונים. אין פה סרבנות להילחם. יש פה אמירות קשות מאד שאנשים אומרים: זו לא המדינה שבשבילה אנחנו מוכנים לתת את חיינו! זו לגמרי מדינה אחרת. בשבוע האחרון, כל יום נשבר פה שיא חדש של דברים שלא חלמנו עליהם. למשל: בסוף השבוע, נשיא המדינה קם ואמר: אנחנו באסון! זאת חקיקה שצריכה לעבור מן העולם! כל כך ברור במוח שלנו, של משרתי מדינת ישראל, ברור שהכל עוצר. זה לא יכול להיות אחרת! זה לא השיא היחידי".

בהמשך מתח ביקורת על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ועל ראש הממשלה בנימין נתניהו: "שר הזוי, טרוריסט לשעבר, מפטר ניצב במשטרה באמצע פעילות כשהמפכ"ל עושה טעות איומה אבל מתעשת כי אין ברירה. הנה מבחן "קיר הברזל" של הדמוקרטיה שלא תארנו לעצמנו: ששר אומר א' והחוק אומר ב'. המפכ"ל אומר: אני עם החוק. השאלה שצריכה להישאל אם זה לא ייעצר, אנחנו בעוד זמן לא ארוך, נימצא בסיטואציה שהרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, נמצאים בדיוק בסיטואציה של המפכ"ל. היועצת המשפטית אומרת זה לא חוקי והם צריכים להחליט האם הם עם החוק או עם שר הזוי, או ראש ממשלה שהמדינה בוערת והוא אוכל פסטות ברומא, שזה עוד שיא. ביום חמישי שעבר, המדינה בוערת, פיגוע. אני זוכר ראשי ממשלה כמו רבין ואחרים, דבר ראשון מבטלים הכל וחוזרים לארץ! להיות פה ולנהל את הדברים. הבן אדם בורח, מתחמק עם כל מיני תרגילים. ראש הממשלה לא יכול להגיע היום לשום טקס במדינת ישראל. הוא יודע מה יקרה. אני יו"ר עמותת בוגרי המכללה לביטחון לאומי והזמנו אותו לטקס, הוא לא הגיע. עשה טובה לעצמו. הוא ידע שאם הוא יגיע אנשים יילכו".

במענה לשאלה עד כמה המצב עלול לפגוע בתפקוד המערכת הביטחונית, השיב: "לא יהיה צבא מילואים. יהיו לו לוחמי סמוטריץ', המשתמטים למיניהם, כל אלה שאומרים: 'טוב נסתדר, שיילכו לעזאזל'. מי הם כל החבר'ה האלה? הם ראו פעם אויב בעיניים? זו הרי בושה וחרפה. אני שומע שרה בישראל קוראת לטייסים 'נפולת של נמושות שילכו לעזאזל'. אתה זוכר פעם דברים כאלה? אין מנהיג שיעצור את זה. אין. ראש ממשלה הזוי איננו. אין ראש מדינה שיגיד מה לעשות פה. נפתחה פה תופעה שהנשיא אמר את דברו וכל הלוינים והרוטמנים האלה, כל כלבי הבוקסר האלה יבינו שזהו, אי אפשר!".

לסיום אמר האלוף במיל': "אנחנו אומרים דברים קשים אבל איפה שהוא זה יעצור. אין דרך אחרת. אתה רואה מה קורה כל שבת, אתה רואה שיותר אנשים באים למחות. האמריקאים רואים אותנו. ראש הממשלה מגיע לאיטליה והוא לא יכול לזוז לשום מקום, מלא הפגנות. הקונגרס האמריקאי מתאחד עכשיו עם קריאות לביידן: תעצור אותם שם. אני תומך בדבר הזה. פעם ראשונה שאני כחבר כנסת לשעבר אומר לאמריקאים: 'תעזרו לנו! תעצרו את הממשלה ההזויה הזו, כי אחרת אנחנו מתנתקים גם מכם!'. ברור לחלוטין שנדרשת במדינת ישראל מנהיגות ועשיה של רפורמה חברתית בהסכמה לאומית. הלקח של מה שקורה לנו היום זה נורא ואיום. מדינה לא יכולה להמשיך כאילו לא קרה כלום. גם אם עוצרים, צריך לעשות חשיבה, אחרת צריך לייצר את חוק החקיקה, לחוקק חוקה. הקיטוב שאליו הגענו מסוכן, מסוכן, מסוכן לקיומה של המדינה הרבה יותר מכל איום חיצוני אחר".