יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת אופיר כץ, הודיע על מספר צעדים למיגור תופעת ההתעללות בפעוטות, וביניהם התקנת מצלמות אונליין בגני הילדים. על כך, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שוחחה הערב (שלישי) עם ענת דוידוב ב-103FM והביעה את התנגדותה לחוק.

בפתח השיחה הסבירה מדוע היא מתנקדות להצעת החוק של חבר הכנסת כץ. לדבריה, "אני רוצה להסביר את הבלבול הגדול שקורה במעונות ופעוטונים ומה שקורה בגנים 3-6. נגרם עוול גדול מאוד לגננות המסורות שהלכו ולמדו, הכשירו את עצמן, וגם ממשיכות להתמקצע ולהשביח את עצמן בכל הנושא של לנהל גן. כל אלה שעוסקים מאפס עד 3 הן לא גננות".

לאחר מכן, נשאלה האם לדעתה אין אירועי אלימות בגנים מגיל שלושה עד שש. יפה בן דוד השיבה כי "אני יכולה לומר שמבחינת הרשעה, אין שום הרשעה של גננת בגילאי 3-6 בכל הנושא של התעללות בילדים. יש תלונות, התלונות נבדקות ובסופו של דבר נסגרות. אכן זו ההבחנה שצריך לעשות. צריך להבין שהגן הוא לא סטרילי, ויש פגיעה קשה מאוד בפרטיות הן של עובדות, של הגננות ושל התלמידים. אני כהורה, אם הילד שלי היה בגן, לא הייתי רוצה שיוצבו מצלמות. לא הייתי רוצה שכולם יראו איך הילד שלי מתנהג, לא הייתי רוצה אם הפסיכולוגית מדברת עם הגננת מה הם אומרים על הילדים. פה הפגיעה בפרטיות".

בן דוד הוסיפ הכי "זה קרה בפעוטונים. ללכת ולהשליך על משהו שקרה בגילאים 0-3 ולהשליך על 20 אלף גננות, עם כל הכבוד. לנושא הזה אנחנו מתנגדים. אני אומרת שהחוק פופוליסטי, החוק חוקק בנושא, הוא נחקק, החוק של הצבת מצלמות מגילאי 0-3 ישנו. יש מצלמות במסדרונות בתי הספר, אין בכיתות, ויש גם גנים שעושים את המצלמות גם בחצר, אבל לא ניתן את הצבת המצלמות כי זו פגיעה של הפרטיות הן של הגננת והן של התלמידים. גם משרד החינוך מתנגד, גם משרד המשפטים אז התנגד, ואני מאמינה שהחוק הזה לא יעבור. חוק פופוליסטי, לא ניתן לאף גורם לעשות סיבוב בנושא הגננות.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm