פגישה נוסטלגית: ביום שישי האחרון, ה-1 בספטמבר, חזרתי לבית הספר היסודי בו למדתי ביהוד, כ-20 שנה אחרי הפעם הראשונה שצעדתי בשער הכניסה הקטן, המיועד לתלמידי כיתות א' וב'. למרבה הפתעתי - למעט העובדה שהבניין המיתולוגי, בו אני ועוד רבים מתושבי יהוד, למדנו בשנתיים הראשונות בבית הספר נהרס בשנה שעברה ובמקומו הוקמו מספר אדניות ואפילו חממה, הכל נראה (כמעט) אותו הדבר. הבניין בו נמצאות כיתות ג' עד ו' נשאר אותו הדבר (לפחות מבחינה חיצונית) וכך גם הספרייה.

מאות בהפגנת תמיכה במנהל הגימנסיה הרצליה: "שיעור גרוע באזרחות"
"נאבקתי ביד אחת במשרד האוצר, ביד השנייה במשרד החינוך": רן ארז חושף מה קרה במו"מ

דבר נוסף שלא השתנה (לצד ההתרגשות הרבה של תלמידי כיתה א' הקטנטנים) הוא מנהלת בית הספר - ורד אחידוב עזריאל - שנמצאת בתפקידה כבר יותר משני עשורים. "אני מאוד אוהבת ילדים ובאה כל בוקר לעבודה עם ברק בעיניים וחדוות עשייה. לראות כל בוקר את הילדים הקטנטנים שמחכים לי - ממלא לי את המצברים", סיפרה בשיחה מיוחדת, "אני פועלת מהלב, כאילו כל אחד ואחת מהתלמידים בבית הספר, הם ילדיי הפרטיים. בכל מקרה, השמיים הם לא הגבול - הצלנו ואנחנו מצילים נפשות, ובכל מקרה לא נשאיר את התלמידים או את ההורים שלהם לבד".

"אנחנו מקפידים להתקשר להורים, ליד הילד עצמו, כדי לספר להם שהוא התנהג טוב בשיעורים. אני בעצמי מתקשרת לעיתים לברך את ההורים - שבוכים מהתרגשות", הוסיפה.

היא שיתפה בסיפור מרגש מלפני מספר שנים: "הורים של אחד התלמידים התנגדו תחילה לקחת אותו לאבחון ולקבל את הטיפול שהוא היה זקוק לו, בכיתה ג' כבר באמת היה קשה - עם כל ההכלה והסבלנות שלנו - ההורים לקחו אותו לאבחון והוא קיבל את הטיפול שהיה זקוק לו".

"יום אחד, אביו של הילד בא לדבר איתי ואמר: 'את יודעת, יגיע יום והבן שלי יעמוד תחת חופה וקידושין. אני אקח אז את המיקרופון ואגיד לכל האורחים שיש דמות אחת שאני רוצה להודות לה על המקום אליו הילד שלי הגיע - לך המנהלת ולצוות שלך'. אז כן, עם זה אני הולכת לישון וקמה למחרת בבוקר. אני אמשיך לעבוד עד שהחיידק שבוער בי יכבה, או שאגיע לגיל ואחליט אחרת - בכל מקרה יש לי עדיין חלומות רבים".

יפה שירין יו"ר הנהגת הורים עירונית ומאיה כהן-נוימן, יו"ר הנהגת הורים בית ספר רמז: "עבורנו ההורים דרך השותפות והשיח המקרב עם הצוות החינוכי, נבנית מעטפת בריאה ומעצימה לילדים. אנו גאים בקשר החזק היומיומי שקיים היום בין הנהגת ההורים לצוותים החינוכיים, ופועלים כל העת לחזק ולשמר אותו. מאחלים לכולם שנת לימודים פוריה ומוצלחת".