מועצת התלמידים והנוער הארצית פרסמה ביום שישי הודעה, ובה איימה כי תצא בשביתת אזהרה בבתי הספר התיכוניים ביום שלישי הקרוב - וזאת אם לא יתבטלו העיצומים של ארגון המורים. התיכוניסטים מתכוונים לבצע את הצעד ביום שלישי, כאות מחאה על עיצומי ארגון המורים: "לא נסכים ללמוד ככה".

מועצת התלמידים הארצית התריעה: נקיים שביתת אזהרה בשלישי הקרוב
לקראת מציאת פתרון למשבר? קיש נועד עם יו"ר ארגון המורים

בהודעה המלאה נכתב: "התלמידים בישראל כבר למעלה משנה לכודים בתוך מאבק משא ומתן של ארגון המורים ומשרד האוצר, ונפגעים במספר תחומים מעיצומי ארגון המורים. להפתעתנו, שנת הלימודים נפתחה כסדרה, אך כל העיצומים שסבלנו מהם במשך השנה עדיין איתנו.

תלמידי ישראל סיימו שבוע לשנת הלימודים תשפ״ד, וכבר אין יציבות במערכת. לאחר שהוסכם מתווה השכר של ארגון המורים יחד עם משרד האוצר ומשרד החינוך, התלמידים קיוו סוף־סוף לחזור לשגרה, לשנת לימודים עם ציונים, תגבורים, תעודות, טיולים ומסעות".

הם הוסיפו: "בימים אלו מתכנסות פגישות חדשות ואינטנסיביות להסדרת הסכמי השכר למורים. אנחנו נותנים למשא ומתן הזדמנות נוספת ואחרונה, ומקווים שתיפסק הפגיעה המתמשכת בתלמידים. אם עד יום שני בערב לא יתבטלו העיצומים - מועצת התלמידים והנוער הארצית תצא בשביתת אזהרה בבתי הספר התיכוניים ביום שלישי".

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, ספיר מוספי: ״מערכת חינוך בלי הערכה לימודית ובלי פעילויות ערכיות היא לא מערכת חינוך יציבה. כל יום שעובר עוד אלפי תלמידים מפסידים את המסעות לפולין שלהם, וניגשים למבחנים כשבעצם עוד לא קיבלו את הציונים מהשנה החולפת. לא נסכים ללמוד ככה״.

כזכור, במהלך השבוע שעבר, יו"ר ארגון המורים רן ארז העביר הודעה למורי הארגון, ובה שב לתקוף את משרד האוצר והבהיר כי העיצומים יימשכו. "מהר מאוד התברר כי אין להם כוונות לחתום על ההסכם, אלא הם מעלים דרישות חדשות, לדוגמה: הם דורשים שנסכים ללוח החופשות שנקבע בצורה חד־צדדית על ידי הסתדרות המורים, לא רק זאת ואף זאת - הם לא מעוניינים לשלם את הפעימה הראשונה של 800 שקל כבר במשכורת של ספטמבר", טען.