בהמשך להחלטת הממשלה המפרטת את תוכנית החומש לשיקום יישובי הנגב המערבי, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון שקלים. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית, ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר.

"יש חשש לחזור לשם": תושבי קיבוץ מפלסים בקונפליקט נפשי
התיירות באילת תינצל? המענק החדש לו זכאים עסקי העיר במלחמה

נשיא המכללה, פרופ' ניר קידר בירך על החלטת הממשלה ואמר: "התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה, ותאפשר לספיר ולקהילת הסטודנטיות והסטודנטים שלנו לקחת חלק מרכזי בתקומת עוטף ישראל״.

פרופ' ניר קידר, נשיא מכללת ספיר (צילום: יח''צ, מכללת ספיר)
פרופ' ניר קידר, נשיא מכללת ספיר (צילום: יח''צ, מכללת ספיר)

המכללה האקדמית ספיר היא המכללה הגדולה בישראל. מזה 30 שנה, המכללה רכשה לעצמה מוניטין של מצוינות אקדמית ושל מעורבות חברתית עמוקה בקהילות סביבה. כיום לומדים בספיר למעלה מ-7,500 סטודנטים וסטודנטיות ב-15 מחלקות אקדמיות, בבית הספר להנדסאים ובלימודים קדם וחוץ אקדמיים.

הסטודנטים והסטודנטיות מגיעים מרחבי הארץ ללמוד, לגור, לעבוד ולהתנדב באזור. רבים מהם נשארים בו לאחר לימודיהם. ספיר מהווה עוגן כלכלי וחברתי מרכזי באזור והיא המעסיק הגדול בעוטף עזה, המשלם 1,300 משכורות חודשיות ומפרנס מערך נרחב של ספקים מקומיים. בספיר יקדישו את חמש השנים הבאות על מנת לפתח את מערכי המחקר, ההוראה, היזמות והיצירה, הפעילות החברתית והשירות לסטודנט כאמצעי לתקומת הנגב המערבי.