מזה שלושה ימים (שלישי עד חמישי) שוועד עובדי תוכנית שלבים, המאוגדים בכוח לעובדים משביתים את הלימודים לכ-5,000 ילדים חולים. מדובר בשביתה נוספת המתקיימת כמעט מדי חודש עוד משנת הלימודים הקודמת. כ-600 עובדים בהם מורים, סייעות וקלינאי תקשורת המועסקים כעובדי קבלן ע"י חברת קדימה מדע. העובדים מוחים על שאינם מקבלים משכורת בחופשות משרד החינוך, סובלים מהיעדר ביטחון תעסוקתי - אינם יודעים מתי תחל עבורם שנת הלימודים ומפוטרים מדי שנה ולכן אינם צוברים ותק.



לטענת ועד העובדים, חברת קדימה מדע אינה מוכנה להמשיך עמם במשא ומתן על תנאיהם בטענה כי משרד החינוך לא חידש את ההתקשרות עמה. מירב אבן צור, חברת ועד העובדים, אמרה כי "מבין התירוצים בהם נתקלנו במו"מ זה החמור שבהם - משרד החינוך הודיע על הארכת ההתקשרות עד אוגוסט 2019. דומה שבקדימה מדע יעשו את הכל ובלבד שלא לתת לעובדי שלבים את מה שמובן לכל מורי במערכת החינוך - 12 משכורות וידיעה ברורה שב-1 בספטמבר מתחילה שנה. תקציב קדימה מדע עלה השנה בעוד 10 מליון שקלים. לאן הולך הכסף?".



בוועד העובדים טוענים כי חלה עלייה הדרגתית בתקציבה של קדימה מדע - ב-2014 היה תקציבה של קדימה מדע 31 מיליון שקלים ואילו תקציבה הנוכחי עומד על 59 מיליון שקלים. אילהם בשארה מורה וחברת ועד בתוכנית: "זו התעללות כלכלית מתמשכת. אנחנו מתחננים שיתנו לנו עבודה. עשינו רע? אנחנו פחות שווים ממורים בביה"ס? אנחנו יושבים בחיבוק ידיים כשילדים חולים מחכים בבית".



במטה המאבק לחינוך לילדים חולים התייחסו לשביתה ומסרו כי "שוב אלפי ילדים חולים לא מקבלים חינוך, שוב משרד החינוך פוגע פגיעה קשה ביותר באוכלוסיה הכי חלשה במדינה. אנו מגבים באופן מלא את השביתה ועומדים לצדם של מאות העובדים במאבקם הצודק. שר החינוך אחראי לכך שילדינו החולים מקבלים שירות חינוכי לקוי".