שבוע לאחר הפגנת ההורים והתלמידים ליד בית הספר אורט חולון בעקבות אנטנה סלולרית הממוקמת בסמוך לבית הספר, היום (חמישי) התקיים על כך דיון בוועדת הפנים. מזה כחודשיים שכ-1,500 תלמידי כיתות ז'-י"ב בבית הספר לא לומדים ויו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש (הליכוד), התייחס לכך בפתח הישיבה ושאל "איך ייתכן ש-1,500 תלמידי בית ספר לא לומדים מתחילת השנה בגלל חשש מקרינה מאנטנות סלולריות בסמוך לבית הספר? בדיון ב-2005 בוועדה זו ניתנה הבטחה של ראשי חברות הסלולר, שלא יהיו אנטנות כאלה ליד בתי ספר. למה ההתחייבות הזו מעולם לא מומשה?".



דני פרץ, שבנו איתי ז"ל נפטר ממחלת הסרטן, אמר כי "אני חרד. איך אפשר להמשיך לשמוע אותנו ולספר לנו סיפורים על רמות קרינה כאלה ואחרות. אין בכלל תקן לקרינה. אנחנו עוסקים בילדים, לא בתקנים. עכשיו מפילים אחריות על הילד – אל תדליק פלאפון, במקום למצוא פתרון לאנטנה, הכל, רק לא לגעת באנטנה".



סטיליאן גלברג, ראש אגף קרינה במשרד להגנת הסביבה: "אין תקנים למרחקים בעניין קרינה. השמש מאד רחוקה ואנחנו מושפעים מהקרינה שלה. אין באף מדינה תקן מרחק. יש המלצות של המשרד להגנת הסביבה ואנחנו עובדים לפי דרישות החוק".



עו"ד ליאור כץ, המייצג את הורי בית הספר אמר במהלך הדיון כי "בדקתי וגיליתי שמתקן התורן הגדול שעליו מוצבות האנטנות בלתי חוקי. כדי להקים את המתקן צריך היתר בניה מתאים לתוכנית תמ"א 36. התוכנית הזו נותנת לחברות הסלולר עולם ומלואו – להקים אנטנות בכל ייעודי הקרקע. מצד שני התוכנית הגבילה לסוגים של אנטנות המפורטים בתוכנית. זה שהתורן הוקם לפני התמ"א זו לא מילת קסם. כשהחוק נכנס לתוקף, צריך להתאים. בתמ"א יש הוראות מעבר, שמחייבות את כל המתקנים שהיו לפני לעשות התאמה. ניתן להם פרק זמן של שנה וחצי".



בסיום הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ קיש כי "התורן משמש את שלוש חברות הסלולר. מבין כל האנטנות, שלוש מהן מכוונות לכיוון בית הספר. זו שערורייה שבית ספר שלם לא לומד. זה אירוע שהעירייה חייבת לטפל בו בדחיפות. הוועדה תוציא מכתב לחברות הסלולר: למלא את התחייבותן מ-2005 ולהסיר את התורן הסמוך לבית הספר וכבר מחר להסיר את שלוש האנטנות הפונות לבית הספר".



ממטה ההורים המוחים על מיקום האנטנה, נמסר כי "אנו דורשים מהעירייה חתימה מיידית על מתווה הוועדה. רק לאחר קבלת אישור בכתב וחתימה נוכל לשוב ללימודים".