אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון - בשבוע הבא 30 מכללות טכנולוגיות, בהן לומדים כ-30 אלף סטודנטים הנדסאים וטכנאים, יושבתו באופן חלקי בתחילת השבוע ולאחר מכן יכנסו כנס חירום של פורום המכללות הטכנולוגיות שבו יוחלט על המשך המהלכים, כך הודיע היום (שלישי) הפורום. מדובר בצעד המגיע על רקע דיון בוועדת הכספים אתמול, שכלל פנייה של אגף התקציבים ומשרד העבודה להעברת כספים שנועדו על מנת ליישם את הרפורמה עליה הוחלט במכללות הטכנולוגיות ואמורה לצאת לפועל עוד בשנת הלימודים הנוכחית.



בפורום טוענים כי מדובר בתקציב של 146 מיליון שקלים לרפורמה וכן 61 מיליון שקלים נוספים למימון הסטודנטים. הדברים מגיעים על רקע הפרסום ב"מעריב" לפני כשבועיים על כך שתקציב הסיוע למלגות להנדסאים יקוצץ בגלל החלטת הות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב במל"ג) להפסיק לתקצב אותו.



ראשי המכללות שלחו היום מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר, משה כחלון ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני, בו דרישה להעביר את הכסף באופן מיידי. "בדיון שנערך בוועדת הכספים הוחלט שלא להעביר את התקציב עליו הוסכם בין משרד האוצר לעבודה. החלטה שערורייתית זו פוגעת קשה ובאופן חמור ומיידי ביכולת המכללות להכשיר הנדסאים". עוד נכתב כי "אנו נאלץ לנקוט בעיצומים מיידים כבר במהלך השבוע הקרוב, אשר עיקרם - צמצום שעות לימוד ובמידת הצורך השבתה".



ד״ר יוכי פנחסי אדיב, יו״ר פורום המכללות הטכנולוגיות, התייחסה לכך ואמרה כי ״בהחלטתו ובייבוש המערכת של המכללות הטכנולוגיות, גורם גפני לסכנת קריסה מיידית של המכללות הטכנולוגיות המכשירות כיום כ-30 אלף סטודנטים בשנה המשתלבים בתעשייה הישראלית, מעצימים ומחזיקים אותה הלכה למעשה. תמוהה ההחלטה קלת הדעת של גפני לפגוע בצורה כה קשה בבסיס התעשייה הטכנולוגית בישראל. לאור היעדר התקציבים וחוסר היכולת לקיים תפעול בסיסי שוטף, אנו נאלצים לפתוח בעיצומים באופן מיידי. אנו תקווה כי חה״כ גפני יזכור כי ההנדסאים מהווים את ליבת התעשייה הטכנולוגית הישראלית ופגיעה בהכשרתם מהווה פגיעה אנושה במשק הישראלי כולו״.