מצד שני, לא כל הגורמים במערכת ערוכים לשינוי. לא כל המורים בקיאים באופן ההוראה הזה ונדרשת עבורם הכשרה הרבה יותר מעמיקה. בנוסף, חלק מהתלמידים, במיוחד הצעירים שבהם, מתקשה בהובלת הלמידה של עצמם.
הסטודנטיות שלי, שהתבקשו כחלק מהליך ההכשרה שלהן לחקור ולנתח את השיעורים המקוונים שעלו לפורטל משרד החינוך לפני חג הפסח, חזרו עם תובנות על הבדלים משמעותיים באיכות התכנים, התאמתם לתלמידים והאפקטיביות שלהם. בנוסף, על ההורים מוטל תפקיד חדש שלא הורגלו בו, במציאות שבה גם הם טרודים בהתמודדות עם מציאות מורכבת ואי־ודאות.