בכל רחבי הארץ: מעל 50 רשויות מקומיות הודיעו עד כה כי לא ישתפו פעולה עם מדיניותו של יו"ר מפלגת נעםאבי מעוז. זאת, בעקבות ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגתו לפיו היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך תועבר לידי משרד ראש הממשלה, ותימסר לסמכותו של מעוז.

מעוז הביע פעמים רבות עמדות קיצוניות ביחס לקהילת הלהט"ב ולסוגיות הקשורות בנשים - לכן, בעקבות ההסכם התעורר חשש בקרב גורמים חינוכים מפני פגיעה בתכנים. כחלק מהמחאה על המינוי, בחלק גדול מהרשויות הודיעו שיתקצבו בעצמן את התוכניות שייפגעו כתוצאה ממעבר היחידה לתוכניות חיצוניות לידיו של יו"ר נעם.

בין הרשויות שהצטרפו לקריאה הנחרצת נמצאות תל אביב, חולון, ראשון לציון, רמת השרון, הרצליה ורמת גן. וכן, מועצות אזוריות ומקומיות דוגמת אבן יהודה, גלבוע, חוף הכרמל, כפר ורדים, מטה אשר, עמק יזרעאל ועוד.

כך לדוגמה, ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, כתב אמש בחשבון הפייסבוק שלו: "בשביל שהם ימשיכו לחייך. חשוב להבהיר להורים, לתושבים ובעיקר לצוותי החינוך והילדים, במועצה האזורית הגליל העליון: את סדר היום החינוכי, התכנים והתוכניות החינוכיות ב-120 בתי ילדים מלידה עד שש, ב-12 בתי הספר של המועצה יקבעו, ינהלו ויובילו המנהלות והמנהלים של מוסדות אלו, הצוותים החינוכיים, בשיתוף ההורים ועל פי חזון המועצה והעומד בראשה. כך היה, כך עכשיו וכך גם בעתיד".

במועצה האזורית שער הנגב כתב ראש המועצה אופיר ליבשטיין: "תושבים יקרים, אני מבקש להבהיר בשנית, כפי שהבהרתי גם בסיכום השבועי שלי - שער הנגב היא קהילה סולידרית ושיוויונית שמאמינה בפלורליזם ובזכות הקיום בכבוד של כל פרט בה. אלו העקרונות המנחים את המועצה וכך אנחנו מחנכים את ילדי שער הנגב".

"נמשיך לקיים תוכניות חינוך ברוח זו, בין אם הן תתוקצבנה על ידי היחידה לתוכניות חינוך חיצוניות ובין אם נצטרך לתקצב זאת בעצמנו. אני גאה במערכת החינוכית ובצוותי החינוך של המועצה, מאמין בהם וסומך עליהם - כאבא וכראש המועצה", הוסיף.

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בהצלחה לכל השרים החדשים ולבעלי התפקידים השונים, כולל מר מעוז. למוסדות החינוך של גבעתיים, בתי הספר וגנים, לא תיכנס ולו גם תכנית אחת לפני שתעבור אישור של מינהל החינוך שלנו, שלי אישית כמחזיק התיק, של מנהלת בית הספר/הגן ובמקרה של גני הילדים, הורי הגן. רק רציתי להבהיר".

במועצה אזורית מנשה כתבו: "מערכת החינוך של מועצה אזורית מנשה, הכוללת בתי ספר יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, וחינוך מיוחד תמשיך להיות פלורליסטית ומקדמת ערכי שוויון, סובלנות וחופש בחירה. אם נגיע למצב שבו תכניות המקדמות את ערכי החינוך שחשובים לנו כל כך לא יתוקצבו על ידי המדינה, המועצה תקצה תקציבים מיוחדים כדי להמשיך לקיים תכניות חינוך התואמות את אמונתנו, הדוגלת בכיבוד כל אדם באשר הוא אדם, ללא קשר לדת, מגזר, נטיה מינית והשתייכות פוליטית".

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, כתב: "לא נאפשר לאף גורם להחליט אילו תוכניות יכנסו למערכת החינוך העירונית בחולון! אנו סומכים על מנהלות ומנהלי בתי הספר ועל מינהל החינוך העירוני שישכילו לבחור תוכניות ערכיות ואיכותיות לטובת ילדי חולון כפי שעשו עד היום".

בעקבות ההענות הגבוהה בקרב הרשויות, מסרה יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר: ״לא מדובר פה בימין או שמאל אלא בחיים של ילדים ואסור להפקיר אותם".

"כל עוד האדם החשוך והקיצוני בכנסת ימונה על התכנים במערכת החינוך- זאת החובה של כל ראש רשות מקומית בישראל לצאת בקול ברור נגד השנאה ולהבטיח חינוך סובלני ושיווני במערכת החינוך שישמור על הנוער שלנו. זאת השעה להתייצב לצד הקהילה הגאה והנוער הגאה ואני קוראת לראשי רשויות נוספים להביע עמדה ברורה נגד השנאה״, הוסיפה.