יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, התארח היום (רביעי) באולפן הבחירות של מעריב לראיון אצל בן כספית, שבו התייחס לנאום של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקונגרס האמריקאי, לדוח מבקר המדינה ולעמדותיו בנוגע למפלגות החרדיות. בראיון מתח לפיד ביקורת נוקבת על נסיעתו של נתניהו לארה"ב בטענה כי "נתניהו במו ידיו מביא את איראן להיות מדינת סף גרעינית".



לפיד הסביר כי אמנם חשוב שהאמריקאים ישמעו את מה שיש לראש הממשלה לומר, אולם לא בעיתוי זה. "בעת הזו הנאום פוגע בישראל ומקדם את תוכנית הגרעין האיראנית", הסביר לפיד. "יש בעיות בהסכם המתגבש, אבל בהתנהלות שלנו אל מול הממשל פגענו ביכולת להשפיע".



לפיד נשאל כמובן על עמדתו בעקבות דוח מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדבר ההוצאות של בני הזוג נתניהו. על כך השיב לפיד: "מה שאנחנו רואים הוא מביש, מביך ועלוב". עם זאת, הוא ציין כי מפלגת "יש עתיד" החליטה לא להתייחס לצדדים האלה בדוח המבקר אלא בלאן ומה צריך לעשות עם הכסף, כמו תקציב לקשישים ולחד הוריות.



יו"ר יש עתיד הודה כי עדיין לא קרא את הדוח, ולכן אין באפשרותו לומר האם צריך לפתוח בחקירה פלילית לגביו – "אבל יש פרקליטות שמתנודדת עם הנושא". הוא הוסיף כי "לא צריך להצביע נתניהו לא בגלל דוח המבקר אלא בגלל שאין לו תוכנית מדינית, כלכלית או חברתית".



בנוגע לסוגיית גיוס חרדים הבהיר לפיד כי גם הליכוד וגם המחנה הציוני הבטיחו לחרדים לבטל את הסנקציות הפליליות. "זה לא יקרה כי אנחנו לא ניתן לזה לקרות", הבהיר. לפיד אף ציין כי חבר הכנסת משה גפני אמר לו שישב אתו בממשלה הבאה. "החרדים יודעים שאני, בניגוד לנתניהו, לא רימיתי אותם", הוא הסביר וסיכם: "החרדים יישבו בממשלה גם אם המן הרשע ירכיב אותה".