ראש ש"ס, אריה דרעי, אמר היום (חמישי) ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, במהלך העימות הטלוויזיוני בין ראשי המפלגות בערוץ 2, כי לא יישב איתו בממשלה אחת: "אני אמרתי וגם עכשיו אני אומר, שאם לפיד לא חוזר בו מכל דבר שהוא עשה בשנתיים האחרונות כלפי הציבור שלנו, אני לא רואה איך אני יושב איתו בממשלה אחת. לכן, אין סיכוי שנשב בממשלה ביחד".



לפיד השיב לדרעי שדווקא הוא לא פוסל ישיבה איתו בממשלה ואמר: "מה שעשינו לא היה נגדך ולא נגד הציבור שלך, זה היה לעשות צדק במדינת ישראל כדי שכולם יעבדו כולם ישרתו וכולם יתפרנסו, ברגע שהדבר הזה יסתדר אחרי 67 שנים אין שום בעיה לשבת ביחד".



במהלך דבריו, דיבר לפיד על המאבק בשחיתות, והזכיר את העובדה שדרעי ריצה עונש מאסר על שחיתות. דרעי השיב: "אני שילמתי את חובי לחברה". לפיד הגיב: "צריך לשקם אותך, אתה עבריין". "לשקם אותי?", השיב דרעי בזעם, "אם היו קוראים לי אריה מכלוף אולמרט לא היית מדבר אליי ככה".


בעימות נטלו חלק 8 ראשי מפלגות המתמודדים בבחירות: יאיר לפיד, נפתלי בנט, משה כחלון, אביגדור ליברמן, אריה דרעי, זהבה גלאון, אלי ישי ואיימן עודה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, לא נטלו חלק בעימות. 



המועמדים ישבו באולפן סביב שני שולחנות עגולים. את העימות הנחתה המגישה יונית לוי, ובמהלכו הפנה גם הכתב הפוליטי, עמית סגל, שאלות למתמודדים. תחילה קיבל כל ראש מפלגה דקה אחת להצהרת פתיחה. יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט חרג מהזמן המותר לו ולוי נאלצה לקטוע אותו. 



דרעי לישי: "היית נפרד מש"ס אם המר"ן היה בחיים"?


בהמשך התנהלו עימותים של "ראש בראש", כשהעימותים הסוערים ביותר נרשמו בין ישי ודרעי, וכן בין בנט לליברמן. ישי ודרעי התנצחו על מורשת מר"ן.  


ישי אמר כי הוא רוצה לשים קץ להבדלים בין כיפה שחורה לכיפה סרוגה: "אני רוצה לעשות משהו חדש ואמיתי, משהו מלכד". דרעי התייחס לפרידה של ישי מש"ס ואמר: "אם הרב עובדיה יוסף היה חי- אף אחד לא היה מעלה בדעתו לעשות את זה. מר"ן מתבייש בזה שהולכים להרוס לו את מפעל החיים ואנחנו נדאג שמר"ן ישמח". דרעי הוסיף ושאל את ישי: "האם היית עושה את זה כשמר"ן היה בחיים"?, ישי התחמק ואמר: "אני לא מתעסק בהשמצות, אמשיך את דרכו של מר"ן רק בדרך אחרת- הדרך שלי".

בעימות בין בנט לליברמן, העיר יו"ר הבית היהודי לשר החוץ על כך שהוא משנה את עמדותיו חדשות לבקרים: "תחליט מה אתה, לא לפי איזה יום היום", אמר. עימות מעניין נרשם גם בין ראש ש"ס אריה דרעי, לבין יאיר לפיד, שבמהלכו הכריז דרעי שלא יוכל לשבת ם לפיד בממשלה אחת. בנט נשאל ע"י זהבה גלאון בנושאי הסתה לגזענות והומופוביה במפלגתו. העימות כולו ישודר הערב לאחר המהדורה המרכזית בערוץ 2.



עודה הציע לדרעי ישיבה משותפת: "נפעל יחד למען השקופים"


במהלך העימות התבלבלה לוי כשפנתה לעבר אריה דרעי בשם אלי ישי, ההקלטה נעצרה ואז לוי חזרה על הפנייה כשהיא מתוקנת. עימות חריף נרשם בין ליברמן לבין עודה, ראש הרשימה המשותפת, כשליברמן אמר לו שבעצם מקומו בעזה ולא בישראל. על כך השיב עודה: "אנחנו נהיה עם 15 מנדטים בכנסת, אני בן הגליל, בן המקום ואני שייך לכאן". 



עודה אף הציע לדרעי שותפות, ואמר לו: "נפעל יחד למען השקופים, אני מייצג את האוכלוסיה הכי ענייה והכי שקופה". במהלך העימות עם בנט, אמר לו ליברמן: "אתה מתנצל סדרתי, התנצלת גם בפני שרה נתניהו". בנט השיב לו: "אני בחיים לא אתנצל על זה שלא אמסור ס"מ מארץ ישראל". לזהבה גלאון אמר ליברמן- "השמאל זה זן נכחד, עוד מעט יהיה אפשר להכניס אותו לתא טלפון". 

ליברמן כינה את עודה "גיס חמישי", על כך אמרה גלאון: "ליברמן הוא טרנספריסט וגזען וככזה לא יוכל לשבת בממשלת מרכז שמאל. אני מוכנה לשבת עם מי שמאמין שצריך לצמצם פערים לחתור לשוויון כלכלי לצדק חברתי". 

בהמשך פנתה לוי ליו"ר מרצ, זהבה גלאון, ושאלה: "בזמנו שולמית אלוני אמרה שבעד שלום היא מוכנה לחבוש שטריימל? האם גם את מוכנה"? על כך השיבה גלאון: "אני מוכנה לשבת עם כל הגורמים למען שוויון וצמצום פערים, אנו יכולים לנסות למצוא שפה משותפת, אבל עלינו להפסיק לשלוט על עם אחר. בהמשך אמר דרעי לגלאון: "במקום להתמודד עם השקופים בחברה הישראלית מטאטאים את הבעיה מתחת לשטיח. הנושא המדיני לא על הפרק בשנתיים או בשלוש השנים הקרובות, אין עם מי לדבר עכשיו ואין פרטנר".