יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד לא הרבה לדבר מאז נודעו תוצאות הבחירות, שהעניקו למפלגתו 11 מנדטים, וקיצצו בשליש את כוחה. 



היום (שבת) פנה לפיד לראש הממשלה נתניהו והפציר בו שלא למנות את יושב ראש ש"ס אריה דרעי לתפקיד של שר בכיר (ככל הנראה מדובר על תפקיד שר הפנים', אותו ידרוש כנראה דרעי), בשל הרשעתו בעבר בשחיתות. 





בסטטוס שהעלה לחשבון הפייסבוק פנה שר האוצר לנתניהו וכתב: " אדוני ראש הממשלה,  ניצחת בבחירות בגדול. אם זה מה שבחר הרוב, זה מה שצריך להיות וכעת על כולנו - אופוזיציה וקואליציה - לחזור לעבוד למען מדינת ישראל. יחד עם זאת, עצור רגע. האם אתה שלם עם הרעיון שתמנה לשר בכיר (אני מבין שמדובר על שר הפנים), האחראי על תקציבים של מיליארדים, אדם שבהרשעת הדין שלו כתבו השופטים: "קשה היא תמונת השוחד שנתגלתה בראיות. אין מדובר בכשלון בודד של צעיר שעתה זה נחשף למנעמי השלטון, אלא במי שהתמיד באורח חיים המבוסס על אדני שוחד. לקיחת השוחד השתרעה על פני כל חמש השנים שבהן מילא הנאשם תפקידים ממלכתיים... חמש שנות השוחד עומדות בסימן חפץ הנאשם להתעשרות אישית מהירה בדרך של עשיית הון מהכהונות הממלכתיות". 



לפיד סיים את דבריו בקריאה לראש הממשלה: "אל תפקיר בידי אדם כזה את הקופה הציבורית אדוני ראש הממשלה, זה הכסף של כולנו".

במהלך מערכת הבחירות שלל דרעי את האפשרות שמפלגתו תשב יחד עם יאיר לפיד בממשלה אחת: "אני לא פוסל את יאיר באופן אישי אבל הוא הוציא אותנו מהכלל ופסל אותנו. נתניהו ובנט מוכנים לתקן. לפיד אומר לא. הסיכוי אפסי שנשב בממשלה עם לפיד על פי התנאים שהציב". 

התנועה לאיכות השלטון: "אין גבול לבושה?"

 שלשום פנתה התנועה לאיכות השלטון לנתניהו וקראה לו שלא למנות את דרעי לשר בגלל עברו הפלילי. בהודעה שפרסמה התייחסה התנועה להרכבת הקואליציה שתוטל בקרוב על ראש הממשלה, בנימין נתניהו וקראה שלא לתת לדרעי את את תיק הפנים, אשר לפי מקורבים הוא מעוניין בו.
 
"אנו קוראים לכם להצטרף אלינו לדרישה מראש הממשלה לא למנות את אריה דרעי כשר בממשלה. אסור לאפשר לתת את מכת הסנוקרת הזאת למאבק על טוהר המידות בישראל" מסרה התנועה. 
 
בתנועה נימקו את הסיבה לקריאתם: "אחרי שהורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אחרי שהוטל עליו קלון, אחרי שבית המשפט קבע שהוא ניצל את מעמדו ותפקידו הציבורי בשביל לשלשל לכיסו כספי ציבור במיליונים - אריה דרעי ימונה כשר הפנים? משרד המנהל תקציבי ענק ובדיוק אותו משרד אותו דרעי מכיר טוב טוב כאשר כיהן בו וניצל את תפקידו זה לעבירות חמורות של גניבת כספי ציבור - אין גבול לבושה"?