אירוע מרגש נרשם במהלך החג ברשות הטבע והגנים, כאשר אנשים טובים באמצע הדרך הצליחו להציל חיוויאי פצוע, שאותר בשטח והועבר לטיפול בבית החולים לחיות בר בספארי רמת גן. החיוויאי הוא עוף דורס יום ממשפחת הנציים, שמתמחה באכילת נחשים. שאולי אביבי, רוכב אופנוע שיצא לטייל בחג עם חבריו בשטחים פתוחים, זיהה את החיה האומללה ומספר: "זיהיתי ציפור גדולה ומרשימה, שנראתה פצועה, זה היה נדמה כאילו היא מבקשת ממני לעזור לה.

להציל את דרור: העגל הצעיר שהחלים לאחר שרגלו נשברה
הפסח החם ביותר מזה עשורים: צפי לשרב כבד במהלך החג

התקשרתי מיד למוקד רשות הטבע והגנים ונשארתי לצד הציפור במשך שעתיים. היה לי חשוב לראות שאף חיה לא פוגעת בה. מעולם לא ראיתי חיה כזאת מרשימה". 

לאביבי חשוב גם להפריך את הסטיגמה שקיימת על רוכבי אופנועי שטח: "אני מקפיד לשמור על הטבע כשאני יוצא לרכיבה, על נסיעה בשבילים המותרים. אני זוכה ליהנות מהטבע, אז זאת גם אחריותי לשמור עליו". הנקודה שבה איתרו רוכבי האופנוע את החיוויאי לא הייתה נגישה לכלי רכב, לכן כשהגיע מתנדב רשות הטבע, פנתה החבורה לבסיס מתקן אדם וביקשה מהחיילים לעבור דרך הבסיס לנקודה. 

רוני תמיר, שהייתה הקצינה התורנית, מספרת: "מובן ששמחנו לסייע. נסענו יחד לשטח, מצאנו את הציפור, הכנסנו אותה לארגז והדלקנו מזגן ברכב שלא יהיה לה חם. מרגש לפגוש אנשים שאכפת להם כל כך מבעלי חיים". 

מתנדב רט"ג בועז זילברברג, שנמצא בחצי השנה האחרונה במילואים, אסף את החיוויאי לבית החולים לחיות בר בספארי רמת גן, שם הוא טופל על ידי ד"ר עמנואלה גטו, שמספרת: "אחרי טיפול נמרץ נראה שהוא מתחזק. נבחן אם הוא אוכל ועף, ואם הכל יהיה כשורה, בימים הקרובים הוא יהיה מוכן לשוב לטבע".