חשש לעתידן של שוניות האלמוגים במפרץ תאילנד, מוקד פופולרי לתיירות ולצלילה, לאחר שמדענים זיהו התפשטות מהירה של נגיף שגורם למחלה שמביאה למותם של האלמוגים. מחלת "הפס הצהוב", שנגרמת בשל חיידק הוויבריו, היא מחלה חשוכת מרפא שהופכת את האלמוגים לצהובים לפני שהיא הורגת אותם. בעשורים האחרונים היא גרמה לנזקים נרחבים בשוניות בים הקריבי.

המחלה זוהתה לראשונה בחוף המזרחי של תאילנד בשנה שעברה דרומית לעיר התיירות פאטאיה. אולם אף על פי שצוללנים הסירו אלמוגים נגועים, המחלה המשיכה להתפשט על פני שטח של 2.4 קמ"ר, גם מול החופים של מחוזות ריונג, טרט, צ'נטחבורי, צ'ון בורי ופראחואף קירי חאן במזרחו של מפרץ תאילנד.

"לא ראיתי דבר כזה קודם לכן", אמרה המדענית הימית לליטה פוטצ'ים מהמשרד למשאבים ימיים וחופיים של ממשלת תאילנד בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית. "בכל מקום שבו היינו ראינו את המחלה, ואנחנו מצפים לראות עוד ממנה". מנכ"ל המשרד הממשלתי אטפון צ'רואנצ'נסה אמר כי הצי המלכותי של תאילנד, הקרן להגנת האלמוגים, הפקולטה לטכנולוגיה ימית באוניברסיטת בוראפה ומתנדבים פרטיים משתפים פעולה כדי לטפל באלמוגים.

החשש הוא שהרס האלמוגים יפגע במערכת האקולוגית של מפרץ תאילנד, אך גם בהכנסות מתיירות אם השוניות ייעלמו. "עכשיו, כשהשונית נדבקה ותיהרס, מה נעשה עוד חמש שנים?", תהה בצער מפעיל סירה תיירותית שמסיירת באזור השוניות. "ההרגשה היא שהבית שלנו נהרס".