מכניסים את הבטן פנימה כדי להיראות רזים יותר? זה אולי גורם לה להיראות שטוחה יותר אך יש לכך השלכות שעלולות לסכן את בריאותכם. מומחים מזהירים כי "שאיבת הבטן" פנימה יכולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות בטווח הארוך.

שטראוס החליטה להפסיק לפרסם בערוץ 14 - וינון מגל לא נשאר חייב
חוקרי חייזרים טענו: כך עב"מים כמעט גרמו למלחמת עולם שלישית

ד"ר אדם טיילור, אנטומיסט מאוניברסיטת לנקסטר שבאנגליה, אמר כי "שרירי הבטן אחראים לשמור על יציבות הגוף, להגן על עמוד השדרה ולהבטיח שהאיברים שלנו יישארו במקום שבו הם אמורים להיות. שמירה על בטן משוכה פנימה עלולה לגרום לשרירי הבטן להיות לא מאוזנים ועם הזמן זה יכול להוביל למצב שנקרא 'תסמונת שעון החול' - שינוי במבנה של דופן הבטן".

לדבריו, "לשינוי זה יכולה להיות גם השפעה מכרעת על האיברים הפנימיים ועל חלקים אחרים של הגוף. כשאנחנו מכניסים את הבטן, רק החלק העליון של הבטן באמת מופעל ומתחזק - בעוד שהבטן התחתונה שלנו נחלשת. זה יוצר קפל או קמט בבטן, כאשר הפופיק נמשך כלפי מעלה".

ד"ר טיילור הסביר מה יכול לקרות אם השרירים מכווצים זמן רב מדי: "זה מעכב את היכולת לנשום. יש מחקר משנת 1989 שבחן את ההשפעה של 'תסמונת שעון החול' על יכולת הנשימה. המחקר הראה ירידה של 34% בכמות האוויר הנשאף וירידה של 27% עד 40% בקיבולת הריאות הכוללת. לא בטוח אם זה מוביל לשינויים ארוכי טווח ביכולת הנשימה", אמר הרופא והוסיף: "אבל בטווח הקצר, זה עלול להקשות עליכם להתאמן ואתם עלולים גם להרגיש עייפות מוקדם יותר בגלל חמצן מופחת שמגיע לזרם הדם".

בנוסף, לפי ה-NHS, הכנסה של הבטן יכולה ליצור עומס על רצפת האגן - השרירים בבסיס האגן. "רצפת האגן עוזרת לשמור על שלפוחית השתן, הרחם, הנרתיק והמעיים במקום הנכון. 'שאיבה' של הבטן פנימה והחלשת השרירים עלולה להוביל לבריחת שתן פוטנציאלית וצניחת האגן", אמר טיילור.

הוא הוסיף כי סיבה נוספת בגללה לא כדאי "להכניס את הבטן" היא שהדבר יכול לגרום לבעיות גב תחתון וצוואר. "הסיבה לכך היא שהם צריכים לפצות על שינויים ביציבות הליבה".

מה הם הסימנים ל"תסמונת שעון החול"?

בנוסף למפורט לעיל, ייתכנו לפי ד"ר טיילור מספר סימנים נוספים כמו פופיק מעט "הפוך" פנימה וקמט אופקי בולט אחד או יותר סביב או מעל הפופיק.