הורים הגיעו אמש (ראשון) בשעות הבוקר לבית החולים אסותא אשדוד עם תינוקם בן התשעה חודשים. לדבריהם, הם חשדו כי בנם בלע עצם זר כלשהו, הם אינם יודעים האם בלע בוודאות ומה בלע.

על רקע השרב הכבד: מי צריך להיזהר יותר מפני מכת חום?

"שוברות מעגל המשכיות": הבדיקה החשובה שרבים נמנעים ממנה

למרות מצבו המצוין בבדיקה הוא נשלח מיד לצילום רנטגן, בו נצפתה סיכת בטחון פתוחה בכניסה לוושט. התינוק נשלח במהירות לחדר הניתוח שם נותח ע"י רופאים ממחלקת אף אוזן גרון. הניתוח עבר בהצלחה ומצבו של התינוק מוגדר כעת טוב.

ד"ר הגר גור מנהלת מלר"ד ילדים: "מדובר במצב מסוכן בו עלול להיווצר חור על ידי הסיכה בוושט, לגרום לפציעה ודליפת חומצה לחזה ואף סכנת חיים. בחדר ניתוח תחת הרדמה מלאה הוצאה הסיכה בבטחה. האירוע לשמחתנו הסתיים היטב אולם מדגיש שוב את החשיבות ביצירת סביבה בטוחה והשגחה קפדנית על פעוטות בכלל ובתקופת החופשים בפרט".

ד"ר הגר גור, מנהלת מלר"ד ילדים (צילום :דוברות "אסותא" אשדוד)

הורי הפעוט אמרו: "אמש בשעות הבוקר חששנו שבננו הקטן מחזיק משהו בידו ומהר מאוד מכניס לפיו. חשדנו שהעצם הזר נבלע ופתחנו את הפה של בננו אך לא ראינו  דבר. אז הוא החל להשתנק והחלטנו שלא להמתין ומהר מאוד הזעקנו את מד"א שפינה אותנו לביה"ח הציבורי אסותא אשדוד.  נשלחנו לצילום חזה ושם ראו כי אכן הוא בלע עצם זר בדמות סיכת בטחון. הרופאים פעלו מהר מאוד ומיד הכניסו אותו לחדר הניתוח שלשמחתנו עבר בשלום. חשוב לנו לפנות לכלל ההורים: אסור להסיט אף לא לשנייה אחת את המבט מהקטנים ובכל מקרה של חשד או ספק, מיד לפנות לקבלת טיפול רפואי"