המרכז הלאומי להשתלות הודיע היום (חמישי) כי איבריו של לוחם גולני עמיחי רובין ז"ל בן ה-23 שנפל במלחמה בדרום, הושתלו בחמישה חולים. רובין התקבל בשבת בצהריים במרכז הרפואי "הדסה עין כרם" בירושלים כשהוא סובל מפגיעת ירי קשה בראש. למרות מאמצי הרופאים להצילו, נקבע אצל עמיחי מוות מוחי, ולאחר מכן משפחתו בקשה לתרום את איבריו להצלת חיים. ריאותיו הושתלו בבן 70 בבית החולים "בילינסון", הכבד הושתל בבן 23 ב"איכילוב", אונת הכבד הושתלה בילד בן 8 בבית החולים לילדים "שניידר", כליה אחת הושתלה בבת 29 ב"בילינסון" והכליה השניה הושתלה בילדה בת 7 ב"רמב"ם". 

היום השישי למלחמה: שקט מתוח בדרום; צה"ל תקף מטרות רבות ברצועת עזה
הלב נשבר: צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של 220 חללים

משפחתו של התורם כתבה: "עמיחי רובין הי"ד, בן 23 בנופלו, הוא בנם השלישי של ישי ובתיה רובין, ממייסדי גרעין אומץ בעכו. מגיל צעיר היה שותף לעשייה ונתינה, עניו וצנוע, אח וחבר אהוב מאד, שכולם שמחו להיות בחברתו".

"בנובמבר האחרון התגייס לגולני, גדוד 51. עמיחי היה חייל מצטיין ומתוכנן היה לצאת לפיקוד בחודש הבא. בשבת, רובין וחבריו היו במוצב סמוך לגבול עזה, כאשר החלה המתקפה הרצחנית של מחבלי החמאס. בשל ההטעייה של הפגזת מרגמות כולם רצו למבנה הממוגן ללא אמצעים וכלי לחימה".

פעילות כוחות צה"ל במבצע חרבות ברזל (צילום: דובר צה"ל)

עוד כתבה המשפחה, כי "עמיחי היה מהראשונים שהסתערו והשיב אש עם הנשק שלו תוך שהוא הורג מחבלים רבים ואף מציל חברים שלחמו לצידו. במהלך הקרב נפצע מירי ברגלו, התיישב והמשיך להילחם. לאחר מספר דקות נפגע מקליע בראשו שפגע במוחו, ולמרות זאת המשיך ללחום עוד כ-20 דקות ארוכות עד שהתמוטט".

לדברי משפחתו, "עמיחי וחבריו חולצו מהשטח לאחר יותר משש שעות ששהו תחת אש. הוא הגיע לבית החולים הדסה עין כרם ללא הכרה. אתמול קבעו הרופאים את מותו. הוא הותיר אחריו הורים ושבעה אחים ואחיות".

פני התקווה

במקביל לטיפול האינטנסיבי בפצועים, גם בבית החולים "שיבא" בוצעה השתלה מרגשת במיוחד. ביום שלישי הושתל שם ליבו של סגן רועי נהרי ז"ל, קצין בצנחנים שנפגע קשות בלחימה בדרום ומת מפצעיו, ומשפחתו בשעתה הקשה ביותר – קיבלה את ההחלטה האצילית לתרום את איבריו.

נהרי, גם הוא כמו רובין ז"ל בן 23, נהרג בזמן שהוא מגן על תושבי הדרום, והציל גם הוא במותו חמישה בני אדם שזכו לקבל את איבריו. 
לבו הושתל בגופו של מטופל בן 63 – שהמתין יותר מארבע שנים שיימצא עבורו לב מתאים להשתלה. 

פרופ' יעל פלד, המנהלת הרפואית של היחידה להשתלות לב ב"שיבא": "השתלת הלב בוצעה בשיברון לב ובעיניים דומעות. בימים בהם אנו פוגשים את פני הרוע, רועי נהרי ז"ל ומשפחתו הם פני התקווה. טוב לבם לא רק הציל את חייו של מטופלנו אלא נותן גם לנו תקווה ומלמד את כולנו על טוב לבו של האדם. בימים קשים אלו, למרות הצער, אנחנו ממשיכים לטפל בכלל מטופלינו ללא הבדל דת, גזע, מגדר או אמונה, ונאבקים על חייהם בתוך התופת הנוראית הזאת".