בצל המלחמה, ועל רקע העומס המוטל על צוותים הרפואיים ובהם רופאים, משרד העלייה והקליטה הודיע היום (רביעי) על מתן סיוע בקליטתם המידית של כ-20 רופאים המועסקים בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

אלפי רופאים וצוותי רפואה יפגינו מול משרדי הצלב האדום בתל אביב
משרד הבריאות מזהיר - אל תצפו בסרט הזוועות מהעוטף

הרופאים מצטרפים ל-57 רופאים, שעברו התמחות בבית החולים. על פי נתוני משרד העלייה והקליטה, בחמש השנים האחרונות עלו לישראל כ-3,000 רופאים, מתוכם כ-90% קיבלו סיוע ממשרד העלייה והקליטה והם השתלבו במוסדות רפואיים שונים. "יהודי העולם נרתמים לסייע למדינת ישראל בעת הזו", ציין שר העלייה והקליטה אופיר סופר.

סורוקה הוא בית החולים, אשר קלט וטיפל במספר הגבוה ביותר של פצועים מהתופת, שהתרחשה בעוטף עזה ב-7 באוקטובר. אגף התעסוקה במשרד העלייה והקליטה הצליח לאשר סיוע מיידי בעבור העסקה של 20 רופאים עולים, המתחילים בימים אלה התמחות בסורוקה, לאחר סיום תוכנית "מסע רופאים".

הפרויקט הייחודי כולל ליווי צמוד של הרופאים מיומם הראשון בארץ, לימודי עברית אינטנסיביים, כולל עברית רפואית, הכנה למבחן הרישוי ברוסית, היכרות עם הצוותים בסורוקה ובימים רגילים וגם סיורים ברחבי הארץ.

לנוכח הצורך בקליטתם של רופאים ובעלי מקצוע נוספים, משרד העלייה והקליטה בשיתוף עם הסוכנות היהודית נערך להגעתם ארצה ולקידום קליטתם. זאת, באמצעות מנהלת שתוקם בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הבריאות. הקמת המנהלת מהווה עליית מדרגה בפעילות משרד העלייה והקליטה לעידוד עלייה לישראל של בעלי מקצועות חיוניים לישראל.

"גלי האחריות והסולידריות היהודית מחזקים את מדינת ישראל ויהודי העולם נרתמים לסייע למדינה בעת הזאת. ביחד עם עלייתם של למעלה מ-800 עולים מאז שהמלחמה פרצה, ישנה הירתמות גם של רופאים עולים ולשם כך אנחנו מקימים מנהלת ייעודית, שתסייע לקליטתם המהירה והמיטבית".

מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, עו"ד אביחי כהנא, הבטיח שהמשרד ימשיך לפעול כגורם משמעותי לחוסן של המשק והחברה הישראלית בחירום ובשגרה.