בעוד אנו מודעים היטב למצב סביבנו, ושומעים את החדשות על הנפגעים ועל מהלכי המלחמה - הכלבים והחתולים שלנו חשים את הסטרס באוויר, ובעיקר מושפעים מההתנהגות שלנו בתקופה הקשה הזו. אם אנחנו מתרגשים, גם הם יתרגשו, אם אנחנו בחרדה, הם יחושו זאת מאיתנו. בינינו לבין בעלי החיים שלנו קשר סימביוטי, לטוב ולרע.

מחקר בבריטניה: זה מה שיכול להפחית באופן משמעותי את הסיכון לסוגי סרטן רבים

הרגישות הגבוהה הזו של בעלי החיים יכולה לגרום להתפתחות סימפטומים פיזיים, עקב סטרס גבוה. דוגמת דופק מהיר, שלשולים, הקאות, גירוד יתר ממושך ומחלות שונות (חריף יותר בקרב חתולים עם סיכוי גבוה יותר לטראומות לשנים קדימה). לכן, חשוב מאוד לנסות ולהימנע עד כמה שאפשר ממצבי מתח ולחץ נפשי בסביבתם.

בנוסף, לפעמים הניסיון להרגיע את בעל החיים עוזר לנו להתנתק לרגע מהמציאות הקשה, ולהרגיע גם את עצמנו. יש כמה כלים ושיטות שיעזרו לנו להקל את מצבם הרגשי של בעלי החיים שלנו בזמנים מלחיצים, ובפרט בזמן אזעקות.

אחת השיטות היא מיסוך רעשים והרגעה. ישנו תדר שנקרא HZ528, הידוע בהשפעותיו המרגיעות על גלי המוח שלנו כבני אדם וגם של בעלי החיים. את סרטוני המוזיקה עם התדר ניתן למצוא בחיפוש פשוט ביוטיוב. אפשר לנגן אותו במרחב המוגן במהלך השהות בו בזמן האזעקה, אך גם במהלך היום להרגעת האווירה.

דבר נוסף שכדאי לעשות זה להכין את הממ"ד או המרחב המוגן, כך שיהיה נוח לשהות ממושכת עבור בעלי החיים. ניתן לעשות זאת באמצעות מזון אהוב ומשחקים מועדפים. כדאי לבלות זמן עם בעלי החיים בממ"ד במהלך היום כדי שיבינו שהמקום אינו מאיים עליהם. בנוסף, בעת אזעקה לנסות להגיע למרחב המוגן בצורה רגועה, ולהפוך עבורם את החוויה לחיובית עד כמה שניתן במסגרת הסיטואציה.

אופציה נוספת היא שימוש בתמציות פרחי באך על מנת להרגיע את בעלי החיים. פרחי באך ידועים כמסייעים להפחתת חרדות ופחדים בקרב אנשים ובעלי חיים, והם בטוחים לשימוש. את התמצית מתאימים עבור החיה לאחר תשאול קצר עם הבעלים על ידי המטפל או המטפלת.

לרוע המזל, בתקופה כזו קשה ומתוחה, אנחנו לא תמיד מצליחים לבד לשמור על הביטחון הרגשי של בעלי החיים שלנו - ולפעמים אנחנו זקוקים לעזרה חיצונית. אם הבחנתם כי בן המשפחה על ארבע לא מתנהג כהרגלו באופן בולט ומשמעותי, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע מוסמכים בהקדם האפשרי על מנת למנוע טראומה ממושכת. אם הבחנתם בבעיה פיזיולוגית, חשוב לפנות מיד לוטרינר שלכם. ביחד ננצח.

הכותבת היא מטפלת ברפואה משלימה בבעלי חיים ויועצת התנהגות חתולים
https://www.nat-pet-care.co.il/