מבחינת כמות החלבון ואיכותו – ביצה מכילה את החלבונים הכי חשובים לבניית הגוף והשרירים שלנו. היא מקבלת את הציון 100 כי היא מכילה את החלבונים הכי איכותיים שהכי מתאימים לנו.

האם זה משנה אם זה ביצה קשה או חביתה?  לא, אין הבדל באיכות החלבון או בכמות. ההבדל העיקרי הוא שכנראה שאת הביצה הקשה לקיבה קצת יותר קשה לעכל, לוקח לה יותר זמן "ללוש" אותה מאשר חביתה, ולכן ביצה קשה תשביע לזמן ארוך יותר מאשר חביתה – היא פשוט ממלאה את הקיבה לקצת יותר זמן.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חביתה (צילום: אינג אימג')
חביתה (צילום: אינג אימג')

עוד הבדל הוא שחביתה מכיל קצת שמן שבו השתמשנו לטיגון, ולכן יש בה יותר קלוריות, ולא לזלזל אפילו בכפית אחת של שמן – כפית אחת של שמן מכל סוג מכילה כ-50 קלוריות. אם שפכנו שתי כפיות למחבת – זה כבר יוצא תוספת של 100 קלוריות (כמו עוד ביצה שלמה מבחינת הקלוריות). או במילים אחרות, חביתה עם שתי כפיות שמן שווה בקלוריות לשתי ביצים קשות.

ומה עושים עם ילדים שלא אוהבים ביצים? אפשר להחביא להם בתוך פנקייק. מבחינת איכות החלבון והכמות זה ייצא בדיוק אותו הדבר כמו לאכול חביתה. כדי שזה יהיה גם עם ערך תזונתי טוב, אפשר לקחת ביצה אחת, לערבב עם שתיים-שלוש כפות קמח מלא, קצת אבקת אפיה, כפית סוכר חום או סילאן, ואת הבלילה הסמיכה שיוצאת לטגן במחבת ליצירת פנקייק אחד מביצה אחת שלמה. לפזר על זה כמה תותים פרוסים וטיפונת אבקת סוכר לקישוט – יוצא מושלם.

פנקייק (צילום: אינגאימג)
פנקייק (צילום: אינגאימג)