טיפת חלב בדרך לאוכלוסיות שאינן מתחסנות: משרד הבריאות סיים את המכרז להפעלת שרותי ניידות טיפת חלב שיעניקו בדיקות התפתחות, מעקבי גדילה וחיסונים לאוכלוסיית החרדים בסביבות ירושלים ובית שמש ואוכלוסיות הבדואים שם אחוז גבוה של בלתי מחוסנים.

בישראל לא פוסלים עסקה ארוכת טווח: "לא מדברים על זה בפומבי, גם מטעמים פוליטיים"
עודכנו שעות לפני מתקפת חמאס: למה צה"ל לא פעל? | הסימנים המקדימים

על פרויקט הניידות עובד משרד הבריאות כבר חודשים ארוכים ובימים אלו מסתיים הליך המכרזים לחברות שיפעילו את שרותי טיפת חלב עד הבית. בכל ניידת חדרי בדיקות בדומה לטיפות חלב נייחות, והן תופעלנה על ידי אחיות מומחיות טיפת חלב.

הניידות יצוידו במלואן בכלל האביזרים המצויים בטיפת חלב, הכוללים מקררי חיסונים, אביזרי בדיקה, ומחשבים המחוברים אונליין למחשבי משרד הבריאות וקופות החולים. האחיות יכללו בבדיקתם גם מעקבי גדילה, תדרוך הורים, איתור מקרים של דיכאון אחרי לידה או חשד לאלימות במשפחה, וכמובן חיסונים.

גורם בכיר במשרד הבריאות מסר ל"מעריב" כי תחילה הניידות יופעלו באזור בית שמש ובפזורות הבדואיות בנגב. אוכלוסיות אלה בעלות שיעור גבוה של היעדרות מבדיקות ומעקבי טיפת חלב, ואחוז גבוה של בלתי מחוסנים. לדברי הגורם, ממצאי משרד הבריאות הראו כי ככל שבמשפחה יותר ילדים, כך גובר הקושי בביקורים בטיפת חלב, ושיעור ההיעדרויות מהבדיקות גובר.

שקילת תינוק בטיפת חלב (צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90)
שקילת תינוק בטיפת חלב (צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90)

במשרד הבריאות מסרו עוד כי במקרה של התפרצות מחלות זיהומיות, יהיה ניתן להפעיל ניידות נוספות או לנתב את הניידות הקיימות כדי לחסן אזורים נוספים בהם ישנה התפרצות. כאמור המכרז נמצא כעת בשלבי סיום. עם בחירת המפעיל ינתנו 45 ימים להתארגנות סופית, ואם לא יהיו הפתעות אמור הפרויקט לצאת לדרך עוד לפני הקיץ.