פרשת הביציות הפגומות: מרפאת ל.ב, ששמה נקשר בפרשת הביציות המיובאות שנשאבו מאישה נשאית המופיליה, נסגרה היום (ראשון) באופן מיידי בהחלטת משרד הבריאות.

רופא נשים בכיר לפרשת הביציות המופרות מגיאורגיה: "בודקים רק את התורם"
המרפאה ממנה יובאו הביציות הפגומות מגאורגיה - אינה מורשית משרד הבריאות

בעקבות ממצאים חדשים ועדויות נוספות שהגיעו למשרד נעשתה ביקורת פתע במרפאה, ובה אותרו ממצאים שהעלו חשש לפגיעה ברורה ומיידית בבריאות הציבור. בעקבות כך, הוציאה רופאת מחוז תל אביב צו לסגירת המרפאה. 

ממשרד הבריאות נמסר: "אנו ממשיכים לבחון את הצעדים הנדרשים הנוספים בעניין, לרבות בחינת מעורבות של גורמים נוספים, תחת מגבלות החקירה הפלילית, וימשיך לפעול על מנת למנוע פגיעה בבריאות הציבור ובכלל זה ציבור המטופלות במרפאה".

בשבוע שעבר הותר לפרסום שמו של פרופ' דוד בידר, מומחה לכירורגיה ולגניקולוגיה שהקים את מרפאת ל.ב, וחשוד במעורבות ביבוא הביציות הפגומות מגיאורגיה. במסגרת חקירה סמויה, שהתנהלה במשך מספר חודשים ביחידת ההונאה של מחוז תל אביב, הצטברו חומרי חקירה נגד שני אנשי רפואה בכירים, הראשון אמבריולוג, מנהל מחלקה באחת מרשתות בתי החולים הפרטיות, והשני הוא פרופ' בעל מרפאה פרטית להפריה חוץ גופית בגוש דן, אשר פעלו במספר מועדים במהלך החודשים האחרונים ביבוא ביציות מופרות מגאורגיה, במטרה לבצע פעולת הפריה בארץ למטופלות שלהם, כאשר חלק מהביציות התגלו עם מחלה גנטית (המופיליה B) קשה.

פרופ' דויד בידר (צילום: מרפאת ל.ב.)
פרופ' דויד בידר (צילום: מרפאת ל.ב.)

על פי החשד, הביציות נשאבו מנשים הנושאות את מחלת ההמופיליה בגאורגיה והוחזרו למספר נשים בארץ, מהן גבה צוות החקירה עדויות לאחר שנפגעו מהטיפול וההחזרה של העוברים. ברשות המשטרה ישנן כרגע את שמן של ארבע מתלוננות. בנוסף יש מקרה של אישה בשבוע ה-20 להריונה שחוותה לידה שקטה, ובמקרה אחר נולד לאחת היולדות תינוק נגוע במחלת ההמופיליה. במשטרה בטוחים בתשתית הראייתית שגיבשו כי את המעשים הם ביצעו ביודעין ועל פי החשד הפיצו מחלה.