לאחר פרסום "מעריב" בנושא חודש המודעות לקטועי הגפיים לראשונה בישראל וראיונות עם קטועי רגליים ממלחמת "חרבות ברזל", יזמו ח"כ, תא״ל (במיל׳), חברה בוועדת החוץ והביטחון, שרון ניר (ישראל ביתנו) וחברי כנסת נוספים פנייה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, בבקשה לציין באופן רשמי את חודש המודעות לקטועי הגפיים במליאת הכנסת ובדיונים המתקיימים בוועדות השונות על מנת להכיר בחשיבותה של המודעות לקטועי גפיים בחברה הישראלית.

תקווה לפצועים: השתלת גפיים תתאפשר גם בישראל | בלעדי‎

״במדינת ישראל בצל מלחמת חרבות הברזל ולאור הגידול בעשרות רבות של קטועי גפיים, בקרב חיילים ואזרחים כאחד, בעיקר מאזורי הלחימה בדרום, קיים צורך להעלות את המודעות ולספק תמיכה לקטועי גפיים", אומרת ח"כ ניר. "אנשים החיים עם מוגבלות, ובכלל זה קטועי גפיים, מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגרים בהשתלבותם בחברה, בין אם מדובר באתגרים רגשיים או פיזיים. אין דרך טובה יותר לתמוך בהם מאשר להעלות את המודעות, לחנך ולדון בנושאי המוגבלות וההתמודדות עם חיים לאחר אובדן גפיים".

שרון ניר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
שרון ניר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

כך כתבו חברי הכנסת במכתב ליו"ר הכנסת: "שלום רב, אדוני היו"ר, אנו פונים אליך בבקשה לציין את חודש המודעות לקטועי גפיים במליאת הכנסת ובדיונים המתקיימים בוועדות השונות על מנת להכיר בחשיבותה של המודעות לקטועי גפיים בחברה הישראלית. בשנת ,2010 הכריזה קואליציית קטועי הגפיים האמריקאית על אפריל כחודש המודעות לקטיעות גפיים וחוסר גפיים מולד, במטרה להעלות את המודעות לנושא. במדינת ישראל בצל מלחמת חרבות הברזל ולאור הגידול בעשרות רבות של קטועי גפיים, בקרב חיילים ואזרחים כאחד, בעיקר מאזורי הלחימה בדרום, קיים צורך להעלות את המודעות ולספק תמיכה לקטועי גפיים במדינת ישראל".

"אנשים החיים עם מוגבלות, ובכלל זה קטועי גפיים, מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגרים בהשתלבותם בחברה, בין אם מדובר באתגרים רגשיים או פיזיים. אין דרך טובה יותר לתמוך בהם מאשר להעלות את המודעות, לחנך ולדון בנושאי המוגבלות וההתמודדות עם חיים לאחר אובדן גפיים. אנו מאמינים כי ציון חודש אפריל ועל אף שמליאת הכנסת לא מתכנסת בחודש אפריל אנו רוצים להעלות את הנושא החשוב בחודש מאי אנו מאמינים שבמעשה זה נעלה את המודעות לקטועי גפיים במדינת ישראל ותקדם את ההבנה וההכלה של קטועי הגפיים בחברה, יציב את צרכיהם על סדר היום הציבורי ויעזור להוקיר את מעגל התמיכה החשוב של הקטוע - משפחתו. אנו מודים לך מראש על תמיכתך ופעולתך למען קידום נושא חשוב זה".

חברי וחברות הכנסת החתומים על המכתב: שרון ניר, טטיאנה מזרסקי, יעקב אשר, מיכל שיר, מיכאל ביטון, אופיר כץ ופנינה טמנו שאטה.