בדיון שהתקיים היום (חמישי) בראשות מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התבקשו מנהלי בתי החולים וראשי מערכת הבריאות להמשיך ולהיערך לתרחיש של אירוע רב נפגעים ולתרגל את הצוותים הרפואיים, להיות ערוכים לרידוד מטופלים ולתגבור בצוותים רפואיים. 

ציונות רפואית: מאות רופאים מאירופה בדרך לעלות לארץ
השיחה הקשה בין נתניהו לביידן והאולטימטום האמריקאי

בדיון נמצא כי רמת הכוננות של מערכת הבריאות נותרת דומה בחצי השנה האחרונה מתחילת אוקטובר. עם זאת, בתי החולים צריכים להמשיך ולהיות ערוכים לפעילות כאי בודד ככל שיהיה בכך צורך. 

עוד נקבע כי במידת הצורך, יתגבר המשרד את בתי החולים בצפון בכוח אדם רפואי. בתי החולים קיבלו הנחייה לבנות קפסולות של צוות רפואי של אחים ואחיות ורופאים ורופאות לסיוע לבתי החולים בצפון. 

בדיון עלתה סוגיית העלטה והוצגה תפיסת ההפעלה של המשרד במידה ותהיה הפסקת חשמל נרחבת במדינה. המטרה - לתת מענה למטופלים נתמכי נשימה ולמטופלים הזקוקים לטיפול שלא ניתן לתת ללא חשמל. 

בנוסף, התקיימה שיחה בנוגע לתרחיש של הסלמה ביטחונית על רקע סיום חודש הרמדאן והצורך לשמור על דריכות ומוכנות לאר"ן בתקופה זו.

משרד הבריאות הוסיף כי "המשרד ממשיך ופועל מול קופות החולים על מנת שיפתחו מרפאות אחודות שיתנו מענה לכלל מבוטחי הקופות. מרפאות אלו יפתחו ככל ויהיה בכך צורך".