אירוע קשה בעקבות הזרקת בוטוקס: מספר נשים אמריקניות אושפזו בבית חולים במצב קשה לאחר שאחות הזריקה להן בוטוקס באופן לא נכון. החומר המכיל רעלן מסוכן חדר לגופן וגרם להרעלה קשה ולשיתוק.

מקרה נדיר: בן 15 אובחן ב"קדחת המערות" במרכז הרפואי בני ציון בחיפה
איך תזהו אם השומן הבטני מסכן אתכם? | ד"ר מאיה רוזמן

משרד הבריאות באילינוי פתח בחקירה לאחר צבר של מקרים דומים של נשים שעברו הזרקות בוטוקס וסבלו מתסמינים דומים שכללו ראייה כפולה או מטושטשת, נפילת פנים, קוצר נשימה, עייפות, קשיי נשימה וצרידות. כל הנשים נזקקו לאישפוז.

שתיים מהמטופלות עברו הזרקת בוטוקס מאחות מוסמכת במחוז "לה סל". בארה"ב מורשות חלק מהאחיות להזריק בוטוקס, אולם לא ברור האם ההזרקה בוצעה על פי הכללים, ואם כן – מדוע הזריקה חדרה לגופן. כך או כך, התופעות דומות להרעלה המכונה "בוטוליזם", הנגרמת מהרעלן שבזריקה. רעלן זה בכמויות גדולות עלול לגרום גם למוות בתוך דקות.

משרד הבריאות באילינוי קרא לצוותי חדרי המיון לגלות ערנות למטופלים או מטופלות המגיעים עם תסמינים דומים להרעלת בוטוליזם, ולדווח עליהם.

"זריקות בוטוקס חוללו מהפכה בטיפולים האסתטיים אך כמו כל תרופה גם להן עלולות להיות תופעות לוואי ולעתים חמורות מאוד", מסבירה הד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור ויו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה דרמטולוגית.

עוד היא מוסיפה כי "בישראל רק רופאים מורשים לבצע הזרקות בוטוקס, ואלה חייבות להיעשות בזהירות רבה כיוון שהזרקה לא נכונה או במינונים שגויים עלולה לחדור לכלי דם או לעצבים ולגרום להרעלה. אין סיבה להיכנס לפאניקה, אבל חשוב לדווח לרופא המטפל על כל סימפטום חריג, ולוודא שמי שמזריק הוא רופא מומחה שמוסמך לבצע את הפרוצדורה".