במותו הציל חיים: מרתון השתלות איברים התבצע לפני החג בבתי החולים בילינסון, שיבא, הדסה ושניידר בזכות תרומת משפחתו של רס"ן דור זימל ממסייעת נח"ל, שנפצע אנושות בערב אל עראמשה מפגיעת כטב"ם.

איראן במסר לישראל: "תקיפה עלולה להוביל לסופו של המשטר הציוני"
כשבן גביר וסמוטריץ׳ משקיפים: ניגוד העניינים של נתניהו ממשיך להשאיר את החטופים בשבי

זימל שרת כרס"ן במילואים במסייעת של הנחל, והיה מגויס  מיומה הראשון של המלחמה. במהלך המילואים ביום רביעי האחרון נפצע אנושות מפגיעת הכטב״ם והנ"ט בערב אל עראמשה. ״במשך חמישה ימים האריה נאבק על חייו״, אמר אביו. למרות מאמצי הרופאים במרכז הרפואי לגליל (נהריה) להצילו, נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. משפחתו בקשה למלא את בקשתו לתרום את איבריו. 

את לבו של דור קיבל מרסלו בן ה-56 שנולד עם מום במסתמי הלב. את הניתוח הראשון הוא עבר כשהיה בן 12 בארגנטינה מולדתו. מאז עלה ארצה ועבר עוד שלושה ניתוחים. לפני כשנה וחצי מצבו של מרסלו החריף והוא סבל מאי ספיקת לב קשה ונזקק להשתלת לב שתציל אותו, כאשר בשבועות האחרונים הוא אושפז במחלקה הפנימית שם נאבקו על חייו.

בהשתלת הלב בבילינסון השתתפו צוותי רפואה רבים שכללו רופאים, אחיות, טכנאים, אנשי מעבדה, מפעילי מכונת לב ריאה, אנשי רנטגן ופתולוגיה. "דור זימל ז"ל השאיר אחריו את המתנה הכי מרגשת שיש – תרומת לב", אמר פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, מתוך הכאב העצום של המשפחה הם העניקו חירות וחיים לאדם אחר. זו אותה ערבות הדדית שמאפיינת אותנו הישראלים. לצד הטרגדיה והכאב במשפחה אחת מיוחדת ומרגשת, משפחה אחרת קיבלה תקווה ואור וכולנו מודים להם על כך מכל הלב".

מושתל הלב מרסלו גוטהלף אחרי הניתוח (צילום :דוברות בית חולים בילינסון)

"כבר חצי שנה שכולנו נמצאים בסערת רגשות שמהולה בצער ואבל עמוק על אובדן חיי האדם וחרדה לשלום החטופים", סיפר ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון. "תרומת הלב של דור זימל שהגיעה מתוך אצילות עילאית כדי להציל חיים של חולה עם אי ספיקת לב קשה, היא קרן אור מרגשת בתוך התקופה המאתגרת. לקבל לב של לוחם שנתן את גופו פעמיים, גם בהגנה עלינו וגם בתרומה, זה אירוע מטלטל ולא נתפס ואנחנו מצדיעים בהתרגשות למשפחה".

ד"ר בן בן אברהם מנהל השירות לאי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי במערך הקרדיולוגי בבילינסון הוסיף: "אנחנו חיים במציאות מאד מורכבת, שבה ההורים שלנו, האחים שלנו, הילדים שלנו ואנחנו מגויסים לשדה הקרב כדי להגן על החיים ועל השגרה שלנו. דור הציל את החיים פעמיים, גם כשהגן בגופו וגם כשמשפחתו תרמה את איבריו כדי להציל חיים של אחרים".

דור זימל ז''ל  (צילום: באדיבות המשפחה)
דור זימל ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

בבית החולים בילינסון בוצעה בנוסף השתלת הכליה בחולה בן 58 שסבל מאי ספיקת כליות וטופל בדיאליזה תקופה ממושכת. הריאות הושתלו בלוחם בן 24 שלקה באי ספיקת ריאות חמורה כתוצאה משאיפת עשן בשדה הקרב. הכבד והכליה השניה הושתלו בחולה בן 68 בבית החולים הדסה, ואונת כבד הושתלה בתינוקת בת שמונה חודשים בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה.

משפחתו של זימל אמרה: "הוא היה אדם של נתינה, היה חתום על כרטיס אדי. מילדות היה  ׳איש של אנשים׳, והם ראו בו מודל לחיקוי והערצה, החזירו לו אהבה. ראו בו מנהיג והיה נערץ על ידי חייליו בנחל, הסטודנטים ברייכמן, שם למד שנה שלישית משפטים, ביישובו אבן יהודה, ובכל מקום". דור היה אמור לשאת את ארוסתו שיר בעוד כחודש וחצי, ב-7 ליוני. הוא השאיר אחריו משפחה כואבת, את אחותו התאומה ליאור, את אחיו הצעיר תום, ואת הוריו שרון ואלון.