שיטת הפליאו היא דיאטה שמבוססת על התזונה בתקופה הפליאוליתית שהיא תקופת האבן, לפני 2.5 מיליון שנה, שהאדם שחי אז היה צייד, לקט, ונווד.

האדם התחיל לגדל גידולי שדה ותבואות, ולאכול מאכלים מחיטה רק לפני 11,000 שנה, ולפי הגישה של ממציאי הדיאטה הזו, ב-11,000 השנה האלו גוף האדם לא ממש הסתגל לכל המאכלים שקיימים בתזונה המודרנית, וזה לטענתם גורם לרוב המחלות. בשיטה הזו צריך לאכול רק מה שאכל האדם הקדמון בתקופת האבן – וזה רק בשר צייד, דגים, ביצים, ירקות, פירות, ואגוזים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דיאטה אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
דיאטה אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

לדעתי זו שיטה מעולה בעיקר בגלל העובדה שאין בה מוצרים מתועשים, וכדאי לשים לב שדווקא יש בה קצת פחמימות מהסוכר של הפירות. והכי קיצונית זו הדיאטה הקטוגנית:

הדיאטה הקטוגנית הומצאה כטיפול תזונתי באפילפסיה, לאחר שהתברר שהגבלת כמות הפחמימות בתפריט לאפס, לצד העלאה משמעותית בכמות השומן אכן מביאה לשיפור במצבם ולצמצום ההתקפים האפילפטיים.

דיאטה, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
דיאטה, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

למרות כמות הכולסטרול הגבוהה בתפריט, גם הדיאטה הזו מביאה לירידה ברמות הסוכר בדם . אבל היא מאוד קיצונית וקשה לביצוע. הרבה אנשים שעושים "קיטו" לא באמת עושים "קיטו" אמיתי כי משלבים פירות וכל מיני סוגי ירקות שמכילים פחמימות וגם מוצרי חלב שמכילים לקטוז... ואז אם רק קוראים לזה קיטו אבל לא באמת עושים את זה קיצוני אז זה יחסית בסדר גמור.

האזינו: