היום השלישי לשביתה: עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים - הכלליים, הפסיכיאטריים והגריאטריים - ובלשכות הבריאות, לא יספקו גם היום שירותי ניקיון, מכבסה, מטבח ועוד.

לדברי נציגי העובדים השובתים: "בתי החולים קורסים תחת הררי האשפה, אין אוכל לחולים, החולים חשופים לזיהומים, ואין מי שיקבל את המטופלים שמגיעים אל בית החולים".

אלי בדש, יו״ר הוועד הארצי של עובדי המינהל והמשק וכוחות העזר בבתי החולים הממשלתיים, הוסיף: ״אני מתנצל בפני החולים והצוותים רפואיים על עוגמת הנפש, אבל אין לנו ברירה. אנחנו נאבקים על תנאי העבודה שלנו ותנאי האשפוז של המטופלים. משרדי האוצר והבריאות צריכים להתנצל גם בפניהם, הם מפקירים אותנו כבר שנים ארוכות. חסרים אלף עובדים למערכת״.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד התריע אתמול כי אם לא יימצא פתרון - השביתה תורחב. "מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מרבית בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים, וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים וממצוקת התקנים החמורה".

בר־דוד הדגיש: "אם הדרג המקצועי במשרד האוצר לא ימצא פתרון לזעקת העובדים השקופים בהקדם, סקטורים נוספים במגזר הציבורי ובמערכת הבריאות ישביתו גם כן את עבודתם לאות הזדהות".